Gå til innhold

Noen som har studert tverrfaglige kjønnsstudier her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt utenom det vanlige her kanskje men..

Noen som kjenner til dette studiet her inne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Jeg går på dette studiet:)

Skrevet

Så bra!

Har du lyst til å fortelle litt om studiet, er det spennende?

Hvilken av studieretningene tar du, fagfordypning eller likestilling, jeg har ikke helt satt meg inn i forskjellen..

Likestilling er beregnet på de som ser for seg å gå ut i jobb etter tre år?

Skrevet

Studiet er utrolig spennende, jeg har prøvd meg på noen andre studier tidligere, men har aldri opplevd å bli så engasjert som jeg har blitt med dette. Det er et veldig godt miljø blandt studentene og ettersom det er såpass få studenter, og det ikke ligger under ett annet institutt får vi veldig god kontakt og god oppfølging av de ansatte ved senter for tverrfaglig kjønnsforskning også.

Jeg går likestilling, mye fordi jeg har noen studiepoeng fra som jeg da får baket inn i graden, pluss at jeg ikke tenker at jeg kommer til å gå så lenge til på skolen etter at jeg er ferdig bachelor. Likestillingslinja har i utgangspunktet ikke noen egen master etter at man er ferdig, men selvom du velger det kan du utvide 40-gruppa di til å bli en 80-gruppe og så gå videre på master i det faget du velger der (men da må det oppfylle visse innholdskrav).

Dersom du ikke har tenkt å gå enten kriminologi eller media (for med disse fagfordypningene er studieløpet litt annerledes) trenger du ikke bestemme deg for hvilken studieretning du vil gå før etter et semester på studiet.

Jeg anbefaler studiet på det sterkeste! Det er utrolig spennende, og veldig veldig lærerikt på grunn av den gode oppfølgingen.

Skrevet

Ja dette høres jo bra ut.

Var du veldig engasjert i likestillingsspørsmål før du startet, eller har det kommet mer etterhvert?

Jeg føler ikke at jeg er sånn superengasjert, men nok noe over gjennomsnittet...

Og så tenker jeg litt på hva slags jobber man ser for seg etterhvert..?

Skrevet

Jeg har alltid vært veldig engasjert i likestillingsspørsmål, men det er ikke alle som var så engasjerte når vi begynte, men mer nysgjerrige, og som har blitt mer opptatt av kjønn og likestilling etterhvert.

Jeg tror nok at hvilke jobber en ser for seg etterhvert kommer veldig an på emnekombinasjonene. Det mest åpenbare er ting som likestillingskonsulent, men man kan også jobbe med spørsmål om etnisitet, vold og integrering eller lignende.

Selv er jeg veldig usikker på hva jeg skal bli, men jeg vurderer å muligens ta en ettårig lektorutdannelse på toppen slik at jeg har mulighet til å jobbe som samfunnsfagslærer, ellers ser jeg for meg noe for eksempel i kommuneadministrasjonen eller noe i den duren.

Skrevet

Dette høres jo lovende ut.

Har, som du sikkert skjønner søkt dette studiet.

Og juss som jeg nok ikke kommer inn på...

Så det var veldig nyttig å høre litt om det, ser jo veldig gøy ut synes jeg:-)

Takk FletteMette

Skrevet

Lykke til! Jeg begynte i høst og har bare godord å si altså. Jeg er strålende fornøyd:)

Hvis du er interessert i juridiske spørsmål kan du kanskje velge å ta kriminologi som fagfordypning? Det virker veldig spennende synes jeg. Det er en av de tingene som er så bra med T.K. at man har så mange valgmuligheter også etter at man er kommet inn på studiet:)

Jeg skal ha et jus-fag til høsten (likestillingrett) og må ærlig innrømme at jeg gruer meg litt, jeg tror det kan bli ganske tøft .

Jeg vil forresten anbefale deg å lese (ihvertfall deler av) Simone de Beauvoir " det annet kjønn" i løpet av sommeren. Det vil gi deg en headstart til høsten om du kjenner til budskapet i den:)

Skrevet

Er ikkesikkert du er her nå på kvelden, men jeg tar sjansen...

Synes du at studiet er tidkrevende, jeg skjønner jo at det er et fulltidsstudie altså. Er det mye lesing, eller gir forelesninger mye av det du trenger..

Og er det obligatorisk oppmøte?

Takk igjen:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...