Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 16 uker i morra.Men jeg vet ikke om jeg har kjent liv,tror jeg kjente i uke 14. Er kjempenervøs at d ikke er liv mer.Var på kontroll da jeg var 13+4,da hørte jeg hjertelyden. Jeg merker at jeg blir veldig urolig,så d er vel best å komme til legen og få sjekket d. Prøver å legge meg ned for å kjenne etter,men kjenner ikke spark da.Blir jo enda mer redd da selfølgelig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ettersom jeg har forstått så er det der fullstendig normalt!!, kjente ikke regelmessig liv før i 20 uke eller noe jeg. er i 25 no, og nå kjenner jeg hver dag, det er først nå de også sier at man skal helst kjenne hver dag. Uke 16 da tror jeg ikke du skal bekymre deg for mye, kjente ingenting i uke 16 nesten jeg, såvidt en boble av og til. husk det er MASSE plass inni der, og kan hende den ligger med ryggen ut å sparker innover, da kjenner du ingenting:) var på ultralyd i uke 18, og da så vi på ultralyd at hun sparket og hoppet og snurret rundt, men jeg kjente INGENTING:). så det er rart det der, men ikke bekymre deg, for det er masse plass der inne:) men hvis du er engstelig for at du har vært syk eller noe annet, så kan du jo ringe jordmor, så får du høre henne forsikre deg eller si at du kan komme innom en tur! men ikke vær redd, dette er fullstendig normalt!

Skrevet

kjente ikke liv før uke 19.. og da bare små bobler og lignende.. Så tror nesten jeg ville slappet av istedenfor å urolige meg..

hvis du var på kontroll for ca 3 uker siden,så skal du vel dit igjen snart..

Er nok ingenting å uroe seg for..

Skrevet

Første svangerskap? I mitt første kjente jeg ingenting før i uke 20, og etter det heller ikke hver dag. I dette kjente jeg heller ikke noe særlig før i uke 20, innbilte meg kanskje at jeg kjente noe før, men kan jo ha vært luft også, hehe.

Slapp av du, alt er nok i skjønneste orden. :) Spark kjenner du uansett ikke så tidlig, kanskje små 'bobler som sprekker' i tilfelle, men ikke spark.

Skrevet

Kjente heller ingenting i uke 16. Hadde første spark i uke 17... Hadde ikke roen på sparkene og kjente dem ikke ordentlig og jevnlig hver dag før i uke 26...

Men sjekk heller enn å være urolig. Og sørg for at du får med deg informasjon om hva som skjer fremover, slik at du er bedre rustet til å vite når du bør engste deg...

Skrevet

Jeg er over atten uker og har ikke kjent antydninger til liv så langt. Det er helt normalt.

Skrevet

jeg kjente ikke liv før 20+4

Nå er jeg 25+4 og kjenner liv hver dag..

Når man kjenner det så tidlig som i uke 14 o.l, så kan det ta uker til neste gang man kjenner noe. Så dette er helt normalt :)

Lykke til!

Skrevet

..er selv i uke 16 + 5 - har også _trodd_ jeg har kjent noe et par ganger, men det er så vagt at jeg ikke er sikker. Uansett - ingen grunn til bekymring, det er enda lenge igjen før du bør kjenne liv. Kos deg med graviditeten.

Skrevet

Som de andre sier så er det helt normalt..

Men, du skal heller ikke være så engstelig som du er..

Ring JM og snakk med henne, fortell hvordan du har det..

Spør om du kan komme på en kontroll..

Du har det så mye bedre etterpå..

Hold oss oppdatert.. ;o)

Lykke til..

Skrevet

Hei.Takk for mange fine svar. Selv om dette er mitt 4 barn da,så er jeg bekymret. Har hadt 3 sa og 1 ma. Siste var jeg 14 uker,men fosteret hadd dødd i uke 9.Så er ikke så rart at jeg er litt redd. men jeg var til legen på fredag. Og legen måtte lete litt for å finne fosterlyden,men hun fant det.Og d var en hærlig lyd å høre. Så d var nok liv i magen:) Og d var veldig betryggende. Så nå gleder vi oss bare til ul 20.mai. Håper at tia går fort. Så kos dere videre jenter:)

Skrevet

Dette er mitt 2. barn og jeg kjente ikke liv før uke 18 denne gangen :) Kommer helt an på hvordan babyen og morkaken ligger osv...Ingenting å bekymre seg for enda :)

Skrevet

Dette er ikke unormalt i det hele tatt. Du er heldig som har kjent liv så tidlig, men ikke så vanlig å kjenne det så ofte og regelmessig så tidlig. Når du har kommet over halvveis i svangerskapet er det mer normalt å kjenne liv daglig.

Men hvis du ikke klarer å slappe av kan du ringe legen selvsagt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...