Gå til innhold

Familien ødelegger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har et slags dilemma. Jeg vil gjerne døpe min lille med tanke på at det er en slags "tradisjon" i både min og pappaen sin familie. Problemet er bare det at jeg ikke er sammen med pappaen lengere og ikke engang klarer å se familien hans i øynene.

Før jeg ble gravid var alt helt OK, bortsett fra at søsteren hans muligens har hatt mye imot meg. Da jeg fant ut jeg skulle ha en liten en, gikk hele familien hans imot meg og han, og jeg fikk ikke engang være på besøk der i begynnelsen. Det at de gikk imot han og meg ødela forholdet vårt fullstendig, og det ble lettere sagt slutt. Jeg hørte ikke noe ifra familien hans igjen, og såvidt noe fra han i resten av svangerskapet. Helt til samme måneden jeg hadde termin, da tok han kontakt med meg. Når babyen kom skulle de selvfølgelig ha kontakt med den lille, og nå smisker de seg omtrent til døde for å ha litt samvær med babyen. Jeg føler det er falskt, ekkelt og feil. Og derfor klarer jeg ikke omgås de lengre heller, men jeg vil så gjerne døpe barnet mitt. Men jeg vet ikke om jeg klarer å måtte be de i dåpen, dessuten er jeg alene og må nesten betale og ordne alt på egenhånd.

Er det noen som har noen tips? Jeg synes det er synd det skal være slik når jeg faktisk vil døpe barnet mitt, men at familien der skal ødelegge for meg på den måten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

X-er å X-familier kan være nokka dritt. Har sjøl vært borti kor x`n til min mann løy på seg svangerskap,løy om dåp osv osv... Men syns du ska prate me x`n din å forklare kordan du føle d,stå på ditt. Du har ikke nokka melleplikt osv til hannes familie. Døp ongen din å håll en fest for din familie og venner og hvis han ønske kan hålle en for sin familie seinere. Dokker e tross alt ikke kjæresta mer,alle fortjæne å bli behandla me RESPEKT å d e tydeli ikke du!

Skrevet

Dette er da ikke noe dilemma. Døp barnet uten dem til stede. Be de nærmeste, eller dem du vil være sammen med på en sånn dag. kos deg godt, og ikke tenk på verken barnets far eller hans familie, de har utelukket seg sjøl fra din krets.

Men når festen er over kan du jo la barnet ffå besøk av pappaen. Jeg syns du kan si at du regner det som hans oppgave dersom han vil sørge for at farmora og de andre skal bli kjent med barnet.

Skrevet

Helt enig med anonym over.

Skrevet

Du kan jo nare gi bedskjed om når dåpen finner sted i kirken. så om de vil komme å se på det, så kan de vel det, men sammenkomsten etterpå trenger ikke de være med på..Syns jeg da..Da er det bare å dra.

Skrevet

Jeg vet jo ikke hva konflikten går ut på og hvorfor familien hans har behandlet deg på en så respektløs måte. Men går det an å vurdere muligheten av at de ved vissheten om at det lille barnet kom til verden, faktisk angrer på oppførselen sin, og nå prøver å gjøre det godt igjen? Ser du for deg noen som helst mulighet til å kunne tilgi dem det de har gjort og prøve å få en ny start? For dette handler jo faktisk om mer enn dåpen. Barnet ditt vil helt sikkert klare seg fint med bare ett sett besteforeldre, men det kan jo tenkes at han/ hun vil bli nysgjerrig på resten av familien sin, ikke minst på faren sin etterhvert. Og kanskje blir det lettere for deg å håndtere dette i lengden, dersom du allerede nå velger å prøve å få til et, om ikke annet, sivilisert forhold til barnets farsfamilie? Men selvfølgelig, fortsetter de å behandle deg respektløst og du opplever at deres ønske om tid med barnet slett ikke er genuint, må du jo bare gjøre det som kjennes riktig for deg nå, og heller løse de andre problemene når den tid kommer.

• 1 måned senere...
Skrevet

Helt eni!

som de andre sier, de har eksludert seg selv fra din lille familie og vil de ha kontakt, kan de det, etterpå!

Du har ikke forpliktelse over hans familie.

Men som anonym over sier: Be dem i kirka, men si at det selskapet er en privat tilstelning for din NÆRMESTE familie og venner. Evt far, hvis DU ønsker å ha han der da.

Det BØR de bare respektere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...