Anonym bruker Skrevet 29. april 2009 #1 Skrevet 29. april 2009 En venninne av meg skal gifte seg i sommer. For en ukes tid siden fikk jeg mail fra hun som skal være forlover ang. utdrikningslag. Hun har lagt opp til en rolig dag i byen, med artige aktiviteter. Og hun mener at de av oss som har barn/babyer kan ta med oss disse. Hun har ikke planer om at det på noen måte skal festes eller nytes alkohol. Av de som skal være med på utdrikningslaget har tre stk. barn. Jeg, forloveren og søsteren til bruden. Yngste barnet til søsteren er 3 år. Mitt barn er yngst. Venninna mi kommer til å bli så utroooolig skuffa. Hun ser for seg at hun skal skikkelig drikkes ut. Som hun sa til meg "det gøyeste med hele bryllupsfeiringa er jo utdrikningsfesten" Hun ser for seg strippere og grøftefylla (ja, kanskje ikke grøftefyll da- men en skikkelig fest ihvertfall) Jeg har forsøkt å ymte frempå om at vi kanskje burde droppe å ta med babyer, og heller satse på å ordne en fest til venninna vår. Forloveren var ikke enig, det ble så vanskelig for de med babyer. Jeg sa da at det ikke er vanskelig for meg. Babyen min har bare godt av en dag/kveld sammen med pappaen. Søsteren til bruda stemte i og sa at hun kom uansett ikke til å ta med seg sine barn.. så da var det bare selve forloveren igjen da... men nei, det ble for vanskelig, hun kunne ikke la sin (11mnd. gammel) baby være hos noen andre enn seg selv. Altså, jeg skjønner at det er forskjell på folk, men erlig talt. babyen er som sagt 11.mnd. den lider ingen nød av at hun lar pappaen ta han en dag. Det er tross alt hennes beste venninne som skal gifte seg.. Etter litt snakk frem og tilbake (vi. dvs. alle andre som skal være med) forsøkte å overtale henne, og komme med forslag til festen. Så sa hun bare snurt at "Gjør hva dere vil, jeg gidder ihvertfall ikke å komme hvis jeg ikke kan ta med babyen" Hva gjør vi nå da? Det er jo forloveren det er snakk om, at hun ikke kommer på utdrikningslaget er jo veeeeldig dumt. Men samtidig kommer venninna vår (bruda) til å bli skikkelig skikkelig skuffa... og det er vel strengt tatt hennes dag dette her.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2009 #2 Skrevet 29. april 2009 Hm, vanskelig. Vært på utdrikkingslag hvor forlover og et par andre var gravide. Skulle ikke legge en demper på festen, men i praksis ble det jo det da. Faktisk litt kjedelig på slutten:( Hvis hun har planlagt en rolig dag fordi hun skal ha m seg baby blir det litt feil i forhold til brudens ønsker spør du meg. Har selv vært forlover og tok tidlig en "føler" for å sjekke hva hun så for seg:) Ville prøvd å snakke med henne igjen, kanskje søsteren til bruden kan gjøre det. Hun kjenner jo sikkert søsteren sin godt, og kan si at hun ønsker seg mer fart på festen. Hvis forlover ikke orker å styre med det får hun heller la dere overta planlegging og så prøve å komme selv. Kanskje problemet er at hun ikke orker å lage istand fest når hun har baby hjemme;)
Anonym bruker Skrevet 29. april 2009 #3 Skrevet 29. april 2009 Hm, vanskelig. Vært på utdrikkingslag hvor forlover og et par andre var gravide. Skulle ikke legge en demper på festen, men i praksis ble det jo det da. Faktisk litt kjedelig på slutten:( Hvis hun har planlagt en rolig dag fordi hun skal ha m seg baby blir det litt feil i forhold til brudens ønsker spør du meg. Har selv vært forlover og tok tidlig en "føler" for å sjekke hva hun så for seg:) Ville prøvd å snakke med henne igjen, kanskje søsteren til bruden kan gjøre det. Hun kjenner jo sikkert søsteren sin godt, og kan si at hun ønsker seg mer fart på festen. Hvis forlover ikke orker å styre med det får hun heller la dere overta planlegging og så prøve å komme selv. Kanskje problemet er at hun ikke orker å lage istand fest når hun har baby hjemme;)
Anonym bruker Skrevet 30. april 2009 #5 Skrevet 30. april 2009 Skikkelig dilemma det der. Jeg var selv på et utdrikkingslag ifjor hvor 3 stk hadde med seg baby på dagtid, men så dro de hjem. På kvelden ble det litt mer fest, men ikke skikkelig party. Vet ikke om bruden var fornøyd eller ei, jeg tenkte at jeg hadde vært skuffet hvertfall. Hadde også utdrikkingslag selv ifjor, og selv om det var veldig hyggelig, så må jeg nok innrømme at jeg egentlig er skuffet, selv om jeg ikke har sagt det til noen. Forloveren min hadde baby, og en av de som kom var gravid. I tillegg ville forloveren min arrangere i sin hjemby og ikke der jeg bor, noe som gjorde at det ikke ble så veldig mange som kom. Det ble ikke noe skikkelig party som jeg ønsket meg, ikke at jeg ville på byen men at det ble ordentlig fest hjemme, og det ble det ikke. Gikk litt og håpet at kanskje alle venninnene her jeg bor som ikke kunne eller gadd å reise dit vi var, skulle ordne noe utenom, men det skjedde ikke. Høres ut som din venninne skulle valgt deg som forlover istedet. Hvis forloveren er den eneste som ikke vil ha en skikkelig fest, mens alle dere andre vil det, så skulle dere kanskje ordne noe uten henne...men er jo vanskelig det også, hvis det blir dårlig stemning. Huff, ikke lett, at noen kan være så korttenkte at de tenker mer på sine egne behov enn på hva den som skal drikkes ut kanskje ønsker seg. Det er jo den ene gangen i livet liksom.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2009 #6 Skrevet 30. april 2009 Det viktigste med utdrikningslag er at bruden får det hun ønsker seg, så får jo forlover være så snurt hun vil. Dersom alle andre er sikre på at bruden vil drikkes ut med en kjempefest så synes jeg dere skal få i stand det.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2009 #7 Skrevet 30. april 2009 Nå har en av de andre kommet med en kjempe idè (syns jeg da ihvertfall) Onkelen hennes er medeier i en masse "spa-hytter" Og vi har fått tilbud om å låne en stor luxushytte GRATIS! (det eneste vi må gjøre er å vaske etter oss) Så vi fåreslo at vi kunne følge opplegget hun har laget for dagen, og så dra på denne hytta på ettermiddag/kveld og holde fest. Og så har hun i tilleg fått låne en min låne en mindre hytte som ligger 150m. fra den store hytta, sånn at mann og barn kan være med og bo på den hytta så da ka forloveren bare joine mann og barn når hun måtte ønske det. Først sa forloveren at dette var greit, og vi tenkte JIPPI, men så mailet hun tilbake om at det ikke gikk allikevel, fordi mannen hennes "ikke gadd å sitte alene på en hytte en hel kveld" Vi fåreslo han kunne ta med seg noen venner, men nei han gadd ikke det heller. ååååå, det er så irriterende at alt skal være så vanskelig. Vi har seriøst komt med 100 forskjellige forlag og løsninger, men ingenting går. Nå lurer vi på om vi bare skal følge forloverens plan på dagen, og så dra på hytta. Så får forloveren bli med om hun vill... Hva tror dere? HI
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 30. april 2009 #8 Skrevet 30. april 2009 Bruden burde valgt en annen forlover.. Men ja, følg forloverens plan på dagen, og så dra på hytta og ha en super gøy fest! Det viktigste er jo at bruden koser seg, ikke forloveren!
Anonym bruker Skrevet 30. april 2009 #9 Skrevet 30. april 2009 Dette er jo ikke forloverens dag, men brudens! Seriøst, ha dette babyoplegget på dagtid og ta festen på hytta med bruden på kvelden. Skjønner ikke at forloveren i det hele tatt sa ja til å være forlover når hun ikke bryr seg mer om hva bruden vil!! Fest og kos dere!
Anonym bruker Skrevet 30. april 2009 #10 Skrevet 30. april 2009 Beklager, men virker som ganske kjip forlover, og enda kjipere mann:( Gadd ikke sitte på hytta?? Hva er det for noe tull da? Kjør opplegget med babyen hennes på dagtid, og så dra opp og ha det gøy på ettermiddagen og kvelden igjennom:) Tenk så gøy dere får det der, så kan hun bare reise hjem med babyen til den dulle mannen sin:p
Anonym bruker Skrevet 30. april 2009 #11 Skrevet 30. april 2009 Dette er virkelig ikke et dilemma!!! Man tar IKKE med seg en baby på et utdrikningslag. hallo???????????!?!?!?!?!?!?!!?!?!?! (ja ble litt engasjert.hehe). Men seriøst, hva er galt med henne?? Det er ikke normalt å ha med en baby på utdrikningslag. Man gjør som bruden har lyst til! Det er for henne utdrikningslaget skal være! Synes ikke det var et dilemma altså!!! Kjør på!! UTEN BABY!!!
Anonym bruker Skrevet 30. april 2009 #12 Skrevet 30. april 2009 jeg syns at dere bør ta et skikkelig oppgjør med tidenest mest egoistiske forlover!!! Dere bør fortelle henne i klartekst at dere vet at BRUDEN blir skikkelig skuffet om det ikke blir en skikkelig fest og samtidig gjøre henne oppmerksom på at det faktisk ikke er hennes dag men faktisk brudens. og hvis dere ikke tørr og si det til henne så kan dere jo alle sammen skrive en mail til henne hvor dere skriver akkurat det samme slik at det ikke er noen "som stikker seg mere ut enn andre" Så får heller bare forloveren bli sur. Det er faktisk bedre at hun lar dere plannlegge festlighetene.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2009 #13 Skrevet 30. april 2009 Egentlig så kjenner jeg ikke forloveren så godt. Hun er en barndomsvenninne av bruden, de kommer fra samme sted. Venninna mi flyttet fra dette stedet for over ti år siden, jeg ble kjent med henne i studietiden, og vi bor på samme sted nå. Jeg tror kanskje forloveren ikkje kjenner venninna vår så godt lenger. Hadde forloveren vært en god venninne av meg kunne jeg nok ha bedt henne skjerpe seg, men siden jeg egentlig ikke kjenner henne (jeg har bare møtt henne to ganger, samt har henne på FB) så blir det litt kleint. Har liksom ikke lyst å lage noen dårlig stemning. Har lyst å lage megabra stemning så vi får til en dag som aldri går i glemmeboka:) Kommer nok til å satse på å kjøre på med fest på kvelden. Kanskje hun finner ut at hun har lyst på en fest allikevel, tross alt ennå 2mnd. til det braker løs:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå