beibisol Skrevet 29. april 2009 #1 Skrevet 29. april 2009 Er 30 uker på vei, lagt på meg 20 kg, så er rundt 80 nå ;-S møtte en dame hær om dagen som så forskrekket på meg og sa ; du har 2 mnd igjen, du kommer jo til å bli alvorlig tjukk! ....... blei litt sjokka faktisk! Aldri har noen vært så frekk før! att det går ann.... huff!
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 30. april 2009 #2 Skrevet 30. april 2009 Du må bare drite i sånne dumme kommentarer, så får du heller trøste deg med at det finnes mange som er mye tjukkere enn deg (meg f.eks:P) hørt masse frekke kommentarer jeg også i løpet av mine tre svangerskap... lagt på meg 30 kg hver gang jeg, ser ut for at jeg muligens "slår den rekorden" denne gangen her... Men av skal det etterpå, ha troa på det, og ta tiden til hjelp, så skal du se det ordner seg:) (men det KAN ta litt tid og koste litt svett og tårer altså) Første gangen rant 25 kg av meg iløpet av 8 uker (gjorde ingenting annet enn at jeg gikk myye da (hadde ikke bil og var aleine mor, så måtte jo handle osv) Andre gangen var jeg bortkjemt med både bil og samboer, og kiloene rant ikke av meg akkurat (sjokkert) så rekner ikke med noen gratis vektnedgang denne gangen heller (fremdeles snill samboer, og fremdeles bortkjemt med bil) menmen, bort skal kiloene likevel!!!!!!
Juni prinsesse Skrevet 30. april 2009 #3 Skrevet 30. april 2009 Folk aner ikke hva de snakker om... Jeg får stadig høre at - du er ikke SÅ stor da.. Og mitt svar er: Jo! Jeg ligger helt i øvre del av normalen... Men synd at de føler at de MÅ si noe når det bare er negative ting som ramler ut. Det viktigste er at du har det godt, og at småtten inni der har det godt. Resten ordner seg )
Tilde*** Skrevet 30. april 2009 #4 Skrevet 30. april 2009 synes det er veldig rart men folk som tror de ar rett til å kommentere kroppen til folk på den måten bare fordi de er gravide.. akkurat som om mange senker terskelen for hva slags frekkheter de kan tillate seg og si om andres utseende når de har mage. merkelig! alle skal mene og synse no om fasong, størrelse og kilo.. snart tar jeg igjen!! hehe:P
Juni prinsesse Skrevet 30. april 2009 #5 Skrevet 30. april 2009 Du har jo den gode gamle fra russekortet: Du er stygg, jeg er full, i morgen er jeg edru... ;o)
juli-jenta Skrevet 30. april 2009 #6 Skrevet 30. april 2009 Man blir ganske lei av alle som skal fortelle at magen er stor hele tiden. SF målet mitt er ganske på gjennomsnittlig nivå, men siden jeg ikke er så høy så virker magen gigastor på alle andre rundt meg. Jeg var nå ikke slank da jeg ble gravid, men ikke så stor heller da. Nå føler jeg meg som en hvalross siden alle må fortelle meg at jeg er stor:( Merkelig det der at når man er gravid så er det liksom fritt fram for alle å kommentere mitt utseende. Fikk til og med et utsagn fra ei på jobben her..Hvor mye veier du nå da, 102, 103 kilo kanskje... Da ble jeg paff, for det gjør jeg i alle fall ikke! Makan til frekkheter...
Lystpåentiljeg Skrevet 30. april 2009 #7 Skrevet 30. april 2009 Folk er bare helt rare! Hørt litt av hvert jeg også. Gått opp 18kg, så ja litt er det jo, men det er litt vann her også. Uansett så har jeg 7 dager igjen til termin, veier 83kg og trenger ikke å få høre "her kommer tjukka" av venner og bekjente. De mener det nok ikke vondt, men jeg liker det ikke. Har hatt spiseforstyrrelser tidligere, så tar det nok litt ekstra til meg.
Elviraen Skrevet 30. april 2009 #8 Skrevet 30. april 2009 Jeg har gått opp 7 kilo, jeg har jenn 6 uker!! jeg trener regelmessig, går å sykler til å fra jobb (30 min å gå en vei) Svømmer 3 dager i uka, har trent hele mitt liv har to jakthunder som også trenger trim og i påska gikk jeg 4 mil på ski...jeg er nå 102 kilo, jeg er normal å se til, 172 høy bruker str 40 i klær, noen gangen 42 på veromoda.... VEKT ER BARE ET TALL!! jeg kjenner flere som er min størrelse, de er 70 kilo..... eller gjerne 60!! det er noen som har kommentert magen min, men de fleste GISPER når jeg sier jeg er 102 kilo....det er jo på en måte et kompiliment at det ikke ser slik ut..... jeg synest jo det er helt greit selv, så hvorfor skal andre bry seg, de skal ikke bære meg liskom!!jeg er glad i kroppen min og DE SYNEST jeg dere ALLE skal være spesiellt nå!!...jeg er stolt av kroppen min og det skal vi være, hvis noen hadde sagt noe slikt til meg, kommentert vekta eller størrelsen skulle jeg ha kommentert like tilbake...... Hvis det hadde kommet fra en tynn person skulle jeg sagt : ja alle kan jo ikke se ut som en gutt i fasongen å FLIRA!! Hadde det kommet fra en som var litt stor skulle jeg sagt: er du også gravid!? eller : ja jeg har jenn 6 uker, hvor lagt er du på vei!! HAHAH
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 30. april 2009 #9 Skrevet 30. april 2009 Hahahaha!!! jeg digger deg Briane! )))
Lisemi Skrevet 30. april 2009 #10 Skrevet 30. april 2009 Fyttikatta, jeg kjenner meg så igjen! Veldig fint å lese det dere skriver alle sammen, føler meg ikke så aleine med alle kommentarene jeg har fått... Ligger også akkurat på normalen hos jordmor, men likevel skal ALLE kommentere hvor STOR jeg er. Jeg prøver å si at måla mine er helt normale, men jeg er helt enig, hvorfor må alle ha en mening om magen min, alle er forskjellige! Spesielt dissa som er over 50 må kommentere - å så stor du er. Men de husker vel ikke at de var likedanne og at det er normalt å ha mage når du har 4 uker igjen...
yret Skrevet 30. april 2009 #11 Skrevet 30. april 2009 Blir nesten litt glad når jeg ser at det ikke bare er jeg som får kommentarer. Jeg ligger akkurat på streken på SF-mål, men det går jammen knapt en dag uten at noen kommenterer hvor ENORM jeg er, at de ikke kan fatte at jeg ikke har termin før i juli, og 'det må jo være minst to stk der inne' osv. osv. Jeg tror ikke nødvendigvis at de som sier slike ting mener noe vondt med det, men jeg blir ganske paff til tider, særlig når det kommer fra folk jeg knapt kjenner. Det må da være mulig å moderere seg litt i uttalelsene sine. Tenk på de som har slitt med spiseforstyrrelser eller har et anstrengt forhold til sin egen kropp. Det kan ikke være særlig greit.
<3maijente<3 Skrevet 1. mai 2009 #12 Skrevet 1. mai 2009 Vet dere, jenter, jeg kjenner meg veldig igjen. Men jeg får gjerne høre hvor liten mage jeg har, selv om det ikke stemmer etter målene (er slank i utgangspunktet og lagt på meg 9 kg nå i uke 36). Spesielt har jeg en venninne som er overvektig i utgangspunktet, som skal kommentere til alle og enhver hvor stor hun er, og hvor liten jeg er. Til slutt så svarte jeg: "kroppene våre var jo ikke så veldig lik i utgangspunktet". Når andre kommenterer, og det er jo alle som har en mening, sier jeg "magen min er helt perfekt". :-) På en fin måte selvfølgelig. Men det skal også sies at jeg får masse komplimenter for magen min, og det er jo veldig koselig. Tror folk rett og slett blir litt tussete, og føler de må si noe om magen. Her en dag sa en mann til meg, "du skal ikke ha 2 da? ser ut som det ligger en på hver side av navlen". Da ble jeg veldig lattermild!
septemberpiken Skrevet 1. mai 2009 #13 Skrevet 1. mai 2009 Jeg har 2 uker igjen til termin, og har lagt på meg 20 kg... noen sier at jeg er blitt stor, andre sier at jeg ikke har lagt på meg andre steder enn på magen (jo, det har jeg), men alle kommenterer at magen er enorm. Jeg er lei av at folk synes de kan kommentere hva som helst angående størrelsen... jeg er ikke særlig høy, og veier godt over 90 kg. nå, og det er litt deprimerende, uansett om det er en grunn til at jeg gjør det. Så at folk er frekke, ja, det er de... og tror ikke de tenker på hvordan kommentarene deres kan oppfattes innimellom.
Elviraen Skrevet 1. mai 2009 #14 Skrevet 1. mai 2009 Som noen sier lengre opp så er det jammen sannt at det er de over 50 som er litt VEL direkte..... sån ellers så er jo disse eldre damene ganske "stille" eller sjenerte... men NÅ som jeg er gravid skal de kommentere kroppen min... WHAT?? NÅ liksom.... har undra meg flere ganger om det er fordi de har glemt hvordan det var...eller om, de har mista det der filteret for folkeskikk med alderen!? Ja ja, jeg svarer tilbake: "ikke rart du har glemt hvordan det var, du kunne ha vært bestemora mi!!" hvorfor skal ikke jeg være like direkte tilbake når de tillater seg å kommentere noe så personlig som KROPPEN MIN!? Skal sies at jeg er meget ufordragelig hvis jeg synest det må til..... som regel later "bestemødrene" som det va morsomt å så ler de litt...men jeg ser de blir litt paff...... Jeg synest at folk kan holde kjeftn sin med mindre de har noe positivt å komme med!! Synest egentlig at dere som får slike kommentarer skulle ha spurt tilbake: "hva hadde du sagt hvis noen sa du hadde STOR mage!?" Eller "jøss, du mangler jammen manerer, som kommenterer kroppen til andre!!"
Esmiluni Skrevet 2. mai 2009 #15 Skrevet 2. mai 2009 Det kan virke som om noen mennesker kan få seg til å si nesten hva som helst... Jeg har også fått noen lignende kommentarer, og jeg må bare si at jeg blir mer sint enn lei meg. Bare vær stolt av deg selv du! Det er mange som synes at store, frodige gravide er noe av det vakreste som finnes
MinnieMe Skrevet 2. mai 2009 #16 Skrevet 2. mai 2009 Jeg reagerer veldig forskjellig på samme kommentarer, det kommer ann på hvem som sier det og hvordan de sier det... At folk jeg nesten aldri prater med sier at jeg er så stor nå at det ser ut som jeg kommer rullende kan jeg ha meg frabedt... Og jeg klarer ikke å svare tilbake, for da vil de jo bli såra! (hun som kom med rullekommentaren er selv tynn som en spiker...) Er liksom helt godtatt å kommentere både positivt og negativt de som er gravide... Og vi skal bare smile og finne oss i det! Kanskje jeg skal bynne å ta litt i gjen likevel, var noen fine forslag lenger opp her. Jeg har hittil valgt å heve meg over de fleste kommentarene, dersom folk vil være morsom på min (mages) bekostning, så har de vel et ganske kjedelig liv ellers... forhåpentligvis.. hehe... Vanlig folkeskikk er snart en mangelvare her i landet! Jeg koser meg med magen min uansett, er jo lille gullet mitt som ligger inni der )) Lykke til alle jenter, store som små, vi står han av
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå