Gå til innhold

ang. svineinfluensa..

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det bare jeg som er overbekymra for at dette skal ramme oss, og sønnen min på 5mnd. er så redd at det skal skje han noe..

jeg får nesten angst anfall tror jeg.. vet at media hauser dette veldig opp- jeg vet jo det.. innerst inne.. men det er jo så mye om det- tror ejg nesten blir gal..

flere?

eller er det noen som ikke er bekymra i det hele tatt (gi meg noen gode ord a', sånn at jeg slipper å gå å tenke på dette sånn Nesten hele tiden!! ) tror jeg blir gæren=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er også ovebekymra for dette og tenker mye på det, har blitt ekstremt bekymra for sånne ting etter at jeg blei mor.

Jeg bekymrer meg også for ecoli og flått også jeg da :(

Har ingen trøstende ord desverre som du sikkert har skjønt, men håper noen andre her inne har det!

Skrevet

Skjønner at du er bekymret, media hauser dette opp veldig synes jeg. Fakta er iallefall at det ikke er registrert dødsfall pga denne influensaen annet enn i Mexico. Og her er situasjonen så uoversiktelig ennå at det er ikke klart om dødsfallene skyldes svineinfluensaen.

Det har vært mange syke, men kun de aller sykeste er blitt testet. Og det er også uklart om hvordan helsetilstanden til de som er døde var før de fikk influensa.

Som sagt, det er veldig uoversiktelig ennå, men det som er bra er jo at viruset ikke er resistens mot feks Tamiflu, dvs at en har medsiner i Norge som demper symptomene. Andre følger som kom med influensaen som feks lungebetennelse har vi også behandling mot.

Et tips er å ikke lese VG og Dagbladets skriverier om dette, men se heller på seriøse kilder som folkehelseinstituttet og WHO sine nettsider.

Ikke bekymre deg, prøv å leve som normalt. :-)

Skrevet

Jeg hørte de snakket om det på radio i dag. og det minnet veldig om da fugleinfuensaen herjet. Akkurat de samme ordene og spørsmålene. Og hva skjedde da? Lite som vi merket.... Og så var det snakk om at hvertfall 20, eller kanskje over 100 som hadde dødd av dette i Mexico; det var 7 av dem med dette viruset......

Dette er som spanskesyken, har de sagt. Og da døde folk i hovedsak av Hib(Haemofilus Influensae bakterien) som fulgte med viruset, eller var der samtidig. Det får våre barn vaksine mot. i tillegg var renslighet og helsetilstand en helt annen under 1. verdenskrig i forhold til nå:)

Grunnen til at mange kan bli så syke nå, er som under Spanskesyken; viruset til influensaen har helt endret form, slik at kroppene våre har inget immunforsvar mot hele viruset. Vanlig influensavirus har bare endret seg delvis, slik at vi bare blir syke av deler av det. Dette her blir vi syke av av hele viruset.

Jeg tenkte jeg skulle ta med at jeg har høyere eksamen i mikrobiologi:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...