Gå til innhold

Ang hjelm og sparkesykel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker deres barn hjelm når de bruker sparkesykkel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg hadde nok ikke vært så nøye på det hvis ikke det hadde vært et påbud fra skolen, han som bruker sparkesykkel her går i 2. klasse. Han tar på seg hjelm som den største selvfølge uten at noen ber ham om det. Men kan jo se at det er lurt, de får stor fart i nedoverbakkene vi har her ihvertfall.

Skrevet

Ja jeg er ening med deg også, men jeg er så usikker på hva vi skal gjøre.

Vi har en jente på fire år som nå har gått over fra sparkesykkel med tre hjul til to hjul (eller det er to bak, men det ser nesten ut som det er et).Da hun hadde den med tre hjul tenkte vi aldri på dette med hjelm, men nå når hun fikk den nye, sa jeg til henne at hun må bruke hjelm.

HUn har helt angst for å bruke den så dette har resultert i at hun ikke bruker noen av sparkesyklene.

Jeg VET at dette ikke er noen grunn til å ikke bruke hjelm, men ser når hun sparker rundt og vil vel ikke kalle det at hun får så stor fart osv, så kan ikke helt se den store skaden hvis hun skulle falle.

Er jo selvfølgelig noe helt annet når hun sykler, da MÅ hun alltd ha på hjelm, og av en eller annen merkelig grunn er det ikke noe stress.

Se også de andre barna på omerådet her bruker heller ikke hjem, så syns akkurat dette er litt vanskelig

Skrevet

Hadde ikke maset om hjelm jeg da, hvis hun ikke er i de største nedoverbakkene. Da hadde jeg nok latt henne sparke uten tror jeg.

Skrevet

Ja er litt det jeg tenker også

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...