frk bulle Skrevet 29. april 2009 #1 Skrevet 29. april 2009 Jeg er inne i min fjerde runde med dette medisinkjøret på ett år, og denne sprayingen er en aldri så liten utfordring for meg.. For ganske nøyaktig 20 min etter spraying begynner jeg å nyse som besatt! Dette etterfølges av at jeg blir helt sylta i nesa, full av snørr&gørr og føler at jeg bare mååå snyte meg! Men det vil jeg jo ikke, da er jeg redd hele moroa havner i kleenex`en i steden for i kroppen!! Har forhørt meg med Haugesund, og de sier at jeg mest sannsynlig har tatt opp det som skal til etter 20,25 min,men alikevel.. Noen andre som har det likt, eller har noen gode råd?? Jobber som frisør,og føler meg særdeles ufresh når dette skjer på jobb..
Chaiemae Skrevet 1. mai 2009 #2 Skrevet 1. mai 2009 Jeg har ikke noen gode forslag på dette forsøket ditt da jeg aldri har brukt spray. Håper selvfølgelig at dette blir ditt siste forsøk, men dersom du skulle trenge fler har jeg et tips. Jeg blir nedregulert på sprøyter som jeg tar en gang om dagen. Det må da være mye bedre enn denne spayinga. Den eneste bivirkningen jeg fikk var hodepine på slutten.
livk (nr.3 på vei) Skrevet 1. mai 2009 #3 Skrevet 1. mai 2009 Hei! Jeg sliter med akkurat det samme som deg.Jeg er så utrolig allergisk på denne årstiden så jeg nyser 10 ganger rett etter at jeg har tatt nesespray. Er flink å nyse med munnen og ikke med nesen. men jeg snyter meg ikke før 1-2 timer etter at jeg har tatt nesesprayen. litt psykisk tror jeg. er redd for at medisinen skal forsvinne. jeg tror du gjør lurt i å gå ut en tur etter at du har nyst. det bruker å åpne nesen min, så da slipper vi å gå å snufse hele dagen. Det hjelper ihvertfall på meg. derfor får bikkja mi gå tur kl 8, 15 og 22. Jeg gikk på medisiner i desember også, da gikk alt kjempegreit. Jeg HATER våren for da kommer allergien igjen og den passer ikke med Synarela nesespray, det er helt sikkert. Lykke til ihvertfall. jeg har heldigvis siste spray på søndag.
finetine Skrevet 1. mai 2009 #4 Skrevet 1. mai 2009 Jeg nyser også veldig av nesesprayen og var bekymret om jeg fikk i meg stor nok dose til mine forsøk. Men har vært godt nedregulert hver gang, så kroppen får nok i seg det den trenger heldigvis:o). Ikke så lett å kombinere medisinene og jobb nei. Du kan jo ikke bare gå fra kunden heller..................................Men vet du hva tipper at du legger mest merke til det selv, man er jo ofte ganske selvkritisk. Du får skylde på allergi,det er jo en "historie" alle vil kjøpe;o) Snart er du ferdig med sprayingen,og da er det verdt det selvom det var slitsomt når det sto på
frk bulle Skrevet 1. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 1. mai 2009 Takk for svarene jenter! Chaiemaie; Åssen kan det ha seg at du har sluppet unna sprayen?? Høres virkelig ut som noe jeg kunne tenkt meg å prøve, tar LETT sprøyter i steden for den hersens sprayen..! Ja, har også hund, og i en perfekt verden hadde jeg også gått tur 08,15 0g 22, men desverre ikke helt forenelig med jobben..Jeg har også allergi, som ikke akkurat gjør saken bedre, men som dere sier, dette varer jo heldigvis bare en begrenset tid, og så er jo belønningen stor til slutt! (Håpe-håpe) Takk for oppmuntringene iallefall!
Chaiemae Skrevet 2. mai 2009 #6 Skrevet 2. mai 2009 frk bulle Jeg går privat (Nordica i København) og da er det lettere å få det som man vil. De bruker også vanligvis spray, men jeg hadde lest om noen som hadde brukt sprøyter og da spurte jeg om jeg heller kunne få det. Du kan jo høre med klinikken din om du også kan få det. Den typen jeg har brukt heter suprefact, men det finnes flere.
shnuppelure77 Skrevet 2. mai 2009 #8 Skrevet 2. mai 2009 Hei frk bulle. Jeg kan ikke gi så mange tips ang sprayen, ettersom den ga meg få problemer på forrige forsøk, men jeg har generelt problemer med nysing og pollenallergi i den tiden vi går inn i, og har opplevd at bruk av nesehorn for å skylle nesa hjelper mot kraftige nyse anfall og tett nese. (Litt ekkelt de første gangene, men klarner opp nesa. Jeg gjør det før jeg legger meg, og det hjelper meg å komme gjennom natten,) - Kanskje det kan hjelpe på ditt problem også? Denne gangen skal ikke jeg ha spray heller, enda jeg går på riksen for behandling. Ikke mitt valg, men de har satt meg på såkalt kort regime (starter på tredje dag mens, også blir det uttak når eggene er mode 7 - 14 dager senere) ettersom jeg ikke produserte nok egg sist gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå