Gå til innhold

Dere som har jenter, hvor ofte er de til frisøren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt som er hos frisøren minst annenhver mnd, og har ei jente på 2,5 år som skal til frisøren nå for første gang. Jeg har klipt henne selv til nå pga at hun har så tynt og fint hår. Men, nå begynner det å bli litt lengde på håret, så tør ikke selv lenger :)

Men, hvor ofte klipper jentene deres seg? Håret hennes er ganske tynt, så jeg ser ikke noe poeng i å klippe henne så ofte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke så ofte...kanskje en gang hver 3 mnd? Tar det som oftest ved behov=) Men hun har krøllete tykt hår, så jeg tør ikke å røre det nydelige håret med saks..:/

Skrevet

Her er det jeg som klipper, aldri vært hos frisøren med henne:)

har klippet i så mange år på hobby-basis.

Men stusser henne ganske ofte:)

Er vant til at jeg stadig er framme med saksa:) hehe..

Luggen tar jeg kanskje hver 5-6.uke, og resten ved behov for å finjustere litt her og der.

Sparer egentlig på henne, men ender alltid opp med at jeg syns hun kler mer hår rett under øra:)

Hun blir snart 3 år.

Skrevet

Hver trdje mnd? Syns det var ofte og jeg :) Mulig jeg er litt "sjuskete", hehe.

Skrevet

En gang i mnd nesten. Klipper ikke selv, det tror jeg at jeg er for dårlig på:)

Skrevet

Oi, èn gang i mnd? Det blir litt for ofte her i går'n tror jeg :)

Skrevet

Har aldri klipt lengden på håret hennes :P Hun er 3 år og har laaaaangt hår nedpå ryggen :D

Skrevet

Har hun tykt eller tynt hår? Jenta mi har veldig tynt hår, men jeg ser at det begynner å bli slitt på tuppene nå.

Skrevet

Gutten klippet jeg selv til han var 5-6 år (maskin fort å gale.....helt hysterisk hos frisør de gangene jeg prøvde da han var mindre). Nå klipper han seg vel kanskje hver 3-4 måned, da er det skikkelig langt å stygt altså, men jeg er sløv der :-S

Minste på 3 har aldri vært hos frisøren, har klippet henne selv, men det går gjerne 4-6 måneder mellom hver gang, men hun har langt hår og lang lugg, så det blir bare for å stusse tuppene.

Mellomste hadde skikkelig flokete hår, og hun tok vi til frisøren gjerne hver 3 måned fra hun var ca 2.5 år, tynt hår, og det var bare litt stussing av lugg og lengde for å holde det kort (dette var skikkelig flokeball-hår hver morgen)

Skrevet

Aldri vært til frisør med dem.Eldste er 8....

Klipper dem selv noen ganger i året, 2-3 ganger tenker jeg. De har langt hår alle 4.

Skrevet

Jenta mi er 7 år og bruker å være til frisøren ca hver 3-4 mnd.

Skrevet

Okei, takk for svar :)

Vi får ta denne hårklippen nå først, så får vi se hvordan håret blir, og hvor fort det blir slitt.

Skrevet

Klipper sjøl, både store og små - storeungen blir mer fornøyd hjemme og vesle har ikke noe valg. Klipp rett over litt her og der, det går så greit så, og putt pengene i noe morsommere.

Gjest Mylian&A.V+tre i magen! :-)
Skrevet

Hun er 2. Aldri vært til frisør. Får så vidt lov til å stusse luggen hennes. Skjønner ikke at unger trenger frisør hver 6-8 uke, men men..

Skrevet

Nei, hver 6-8 uke er ikke aktuelt. Men, om jeg klipper selv blir det alltid så sabla kort. Det blir jo skjevt hele tiden, og da må jeg klippe det kortere hele tiden for å rette det opp...

Gjest Mylian&A.V+tre i magen! :-)
Skrevet

Har du prøvd å bruke en kam? Da ser du det bedre:-)

Skrevet

Ca hver tredje mnd, begge mine har veldig mye hår og det er ingeting å for amtatør-frisører som meg selv ;)

Skrevet

Jeg har klipt henne selv noen ganger til nå, men tør liksom ikke helt lenger, for sist så hun litt skamklipt ut :-s

Har ikke noe god saks heller. Hadde vært lurt å hatt en god saks i allefall.

Skrevet

Hver 4-6 mnd på eldste, hun er 5 år og har passe tykt hår som går ned midt på ryggen med lang skrå lugg og skrått klippet/skåret på sidene(ala Rachel i friends).

Hun er absolutt finest når hun går hver 4 mnd, men vi er litt treige av oss.

Minste på 2 har like langt hår som storesøster, men har aldri blitt klippet. Hun trenger virkelig en god klipp nå, men hun blir rabiat hver gang vi setter henne i frisørstolen, så vi får det ikke til.

Jeg kan ikke klippe de, har 0 ide om hvordan det gjøres og dessuten har de så fint hår at jeg vil vel ødelegge det totalt om jeg prøver meg ;-)

Skrevet

Min på snart tre har faktisk aldri blitt klipt, hverken av meg eller frisør. Hun har rett og slett ikke særlig med hår, og det som har kommet er så krøllete at jeg antar at hun ender opp med en liten afro etterhvert (selv om begge foreldrene er hvite).

Tror ikke det blir noen frisør på oss, jeg har ikke klipt barn før, men klipper selv venner og greier forhåpentligvis barna også.

Skrevet

Hun har fint hår, men veldig mange hårstrå;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...