krabbelure Skrevet 29. april 2009 #1 Skrevet 29. april 2009 I dag kom jeg endelig til legen og fikk diskutert tilrettelegging av jobben min da jeg jobber med mennesker som utagerer. Han hadde aldri vært borti svangerskapspenger før og ville sykemelde meg. I skjema for sykemelding er det jo også en rubrikk for tilrettelegging av arbeidsplassen. Fungerer sikkert bra den også, men jeg er jo ikke syk. Kommunen jeg jobber i virker også ukjente med muligheten for svangerskapspenger. (Hadde vært lettvint for legen og arbeidsgiver at jeg ble sykemeldt). Nå må de sette seg inn i div. nye ting. Det tenker jeg er sundt for begge parte. Kanskje de lærer noe nytt, og kanskje arbeidsgiver klarer å etablere noen nye rutiner for tilrettelegging. Klarer de ikke det vil legen sykemelde meg. Det var bare å ringe fikk jeg beskkjed om. I såfall ber jeg han sende et skriv til NAV om svangerskapspenger istedet. Jeg høres sikkert ordentlig sær ut, men det er jo så mye syting i samfunnet og fra arbeidsgivere om hvor høy sykemeldingsprosent som er i landet, og spesielt i helse - sosial sektoren. Spent på hvordan utfallet blir. Håper jeg får noe tilrettelagt arbeid i allefall....
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 29. april 2009 #2 Skrevet 29. april 2009 Legen har sikkert bare godt av å sette seg inn i sånne rutiner. Man burde jo ikke bli sykemeldt om man ikke er syk! Men hva vil det si egentlig, svangerskapspenger. Hva er egentlig forskjellen på det og sykemelding?
Renate har ♂09, ønsker 1 til Skrevet 30. april 2009 #3 Skrevet 30. april 2009 Forskjellen er at det ikke kommer under sykefravær statestikken på jobben. Når man ikke kan tilrettelegge på en arbeidsplass, får man fødselspenger og "fri" fra jobben, og allikevel blir ikke sykefraværet på arbeidsplassen noe høyere. Har ingenting for den som mottar pengene. Fri og penger - noe som er nødvendig her da, pga utargering.
en fin gutt og et lite + på cb Skrevet 30. april 2009 #4 Skrevet 30. april 2009 og ikke minst så bruker ikke du feks 20 uker sykemelding av "kvoten" din. (vet ikke hvor langt du er på vei!!). økonomisk er det det samme med sykepenger og svangerskapspenger.
*1+1=2 små* Skrevet 30. april 2009 #5 Skrevet 30. april 2009 men slik jeg forstod kan du bare få svangerskapspenger hvis det er FARE FOR FOSTERET....*puh* altså jeg har samme problem...er litt dårlig i bekkenet og ville derfor ha tilrettelegging. Det er ikke mulig og da må jeg sykemeldes frem til jeg går ut i permisjon... Tenkte eventuelt å ringe nav og spørre..men i reglene står det at man kan få sykepenger om det er fare for foster og det ikke er mulighet for tilrettelegging!
Sweet Georgia Brown Skrevet 30. april 2009 #8 Skrevet 30. april 2009 Tipsar om att det blev skrevet ganska mycket om svangerskapspenger här och på skravle för ca veckor sen.
krabbelure Skrevet 3. mai 2009 Forfatter #9 Skrevet 3. mai 2009 Ny uke på jobb begynner i morgen. Arbeidsgiveren min rakk ikke å komme med noen skriftlige forslag på oppgaver før helga. Det blir spennende å se hva arbeidsgiveren min kommer opp med av forslag for videre jobbing på arbeidsplassen min denne uka. Klarer hun ikke å finne noe må jeg kontakte legen igjen. Den som venter får se.......fortsettelse følger.
krabbelure Skrevet 4. mai 2009 Forfatter #10 Skrevet 4. mai 2009 Sukk!! Ingen ting har skjedd på jobb i dag med tanke på planlegging av tilrettelegging. Saken ble så vidt nevnt av min leder på et møte i dag før andre saker kom i fokus. Kom da selvfølgelig ikke til noe løsning, eller noe skriftlig avtale. Har i et annet møte vært i kontakt med spesialister fra Hab.teamet ved universitetssykehuset vi sokner til ang. en av disse utagerende brukerne. De sier at jeg absolutt ikke bør jobbe med slike brukere. Synes det er godt å få en slik bekreftelse fra en part i spesialisthelsetjenesten. I morgen kommer jeg til å nekte å jobbe med en bruker som utagerer. Regner med at det blir forsøkt å sette meg opp i vaktlista på denne personen. Jeg vet at sjefen er veldig opptatt i morgen også, så jeg har dessverre ikke stor tiltro til at det blir lagt noen skriftlige planer i morgen heller. I såfall skal jeg forsøke å komme i kontakt med NAV og tillitsvalgt i løpet av morgendagen. Førstkommende onsdag er det en arbeidsuke siden jeg var hos lege - 1 mai. Har det ikke blitt lagd avtale innen torsdag ringer jeg legen. Han ville først sette frist for skriftliggjøring av en avtale for tilrettelegging til samme dag jeg var hos han. Jeg ba han skrive dagen etter, slik at arbeidsgiveren min fikk områdd seg . Uff, dette ble langt!!! Trengte å få ut litt frustrasjon........
AngryBird Skrevet 4. mai 2009 #11 Skrevet 4. mai 2009 Hvor stor er denne sykepengekvoten? Åssen kan man forresten tilrettelegge en arbeidsplass når det man plages med er ekstrem trøtthet? Sette inn en seng?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå