Gå til innhold

Sorry maset jenter...men det ang pass og alenemor..??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må jeg ha med fødselsattesten til snuppa?

Faren kommer ikke til å skrive under på noe,han er ikke inn i bildet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ihht politiets hjemmesider skal du har med fødselsattest og bekreftelse på eneansvar eventuelt fullmakt fra far dersom dere har delt foreldreansvar.

Jeg aner ikke hva slags dokument som bekrefter eneansvar, men håper det ordner seg for deg;-)

Skrevet

ok...takk for svar;)

Skrevet

hmmm er ikke sikker. Men min lillebror var nettopp og fikk pass. Da måtte både mamma og pappa være med (de bor sammen) men siden den ene ikke hadde mulighet måtte den skrive fullmakt og legge ved kopi av minibankkort eller lignende.

Dette for at den ene av foreldren ikke kan/skal stikke av med barnet utenlands.

Fødselsattest er jeg usikker på men d er jo lurt for sikkerhetsskyld.

men hvordan d er i ditt tilfelle med sign fra faren er jeg usikker på. Er d ingen unntak der får du kanskje ikke pass!?

Skrevet

Hm.. Nå er det snart 12 år siden de to eldste fikk eget pass. Jentungen sto i mitt fra før , så det var ikke noe problem. -Med guttungen mener jeg at jeg fikk med et skriv fra trygdekontoret som bekreftet at jeg hadde foreldreretten alene,og fødselsattesten. Da var det ikke noe problem.

Skrevet

Det heter seg at du skal ha med fødselesattest, men politiet har direkte link til folkeregisteret, så det er egentlig unødvendig.

Du må ha fullmakt fra far dersom dere har delt ansvar. Det gjelder uansett om han er inne i bildet eller ikke.

Skrevet

Man trenger ikke lenger ha med bekreftelse på at man har foreldreansvaret alene, dette skal passkontoret klare å finne ut av selv... Tror de er koblet opp mot folkeregisteret...

Skrevet

Om ikke far har signert på noe delt foreldre ansvar papirer kan du få bekreftelse fra ligningskontor som bekrefter at du er alene. Dette papiret er godkjent hos politi for å få pass uten fars underskrift. Du får det på stedet, ingen venting. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...