Gå til innhold

trenger hjelp ang innboforsikring

Anbefalte innlegg

Skrevet

er ganske grønn på det der..

skal ha innboforsikring for første gang.

men er det sånn at en må dokumentere alt en har for å få det erstattet om noe skulle skje?

si at dataen min røyk. hvordan går jeg frem da? for det inngår jo i innbo.

har skrevet laaaaang liste over alt vi eier. hva det er, pris, når det er kjøpt og hvor det er kjøpt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter litt, for dette lurer jeg på også.

Personlig har jeg ikke skrevet opp noe...Men har hørt om folk som både skriver opp, tar vare på kvitteringer eller tar bilder av smykker osv.

Hva er vanlig der ute? Blir jo litt av et prosjekt å skrive opp alt. En del er jo arvegods også, så jeg har ikke pris per i dag...

Skrevet

skal forsikre for 250 000kr nå i begynnelsen.. vi har ikke sååå mye i verdi enda..

tenkte jeg skulle ta bilder av alt å sende de til forsikringsselskapet

Skrevet

En har alltid mer verdier enn en tror:) Jeg har på 750 000 tror jeg, for tenk alle småtingene; sminke, sokker, truser, gamle klær(da mener jeg også gamle med mer affeksjonsverdi), bodene er ofte fulle av ting, maling, verktøy, skruer, hjelmer, leggbeskyttelser/knebeskyttelser osv, pynteting(te-lysestaker osv), knagger, lamper, fat til daglig, kniver, gafler, bind, ny fremkalling av alle bilder osv osv....

Der er mange ting en ikke tenker over at en eier. Det blir lett at en bare tar det en føler har verdi, men ikke det som en bruker til daglig på slike lister. En krone her og en krone der, blir fort mye penger, det:)

Og så er det lurt å tenke på en innboforsikring som dekker litt utenfor huset. En får sånne som jeg kaller litt idiotforsikringer om en tar ting i innboet ut av huset;) som min sønn som har PC til skolebruk...

Skrevet

Hei

Vet du om en må føre opp lister over alt en eier, og evnt ta bilder osv?

Skrevet

Det med bilder og lister gjør jo ting enklere for en selv og forsikringsselskapet, som jo også har en tendens til å "krangle" litt om hva du har:)

Men det er ikke en nødvendighet. Jeg var i en moped/bilulykke en gang, og fikk da ødelagt klær, hjelm og sykkel. Det var hvertfall da ingen spørsmål til min skadeliste, selv uten kvitteringer:)

Men rådet er jo å ta bilder og lage lister og lagre disse andre plasser enn hjemme, rett og slett for å huske hva man har. Jeg har ikke gjort det selv, men har jo tenkt tanken flere ganger:)

Bare tenk på barnas leker; hvilke verdier ligger ikke på barnerommet? Lego osv.... Husker en alt?

Skrevet

jeg tror ikke en ødelagt datamaskin blir dekket gjennom innboforsikringen, den har jo egne garantier. trodde innboforsikring dekker tap ved innbrudd, brann osv, ikke bare vanlig slitasje. da kan man jo få igjen alt man sliter ut eller ødelegger der. sjekk med forsikringsselskapet om hva som dekkes.

jeg tok noen bilder en gang, av bunad og sølvtøy, men har ikke sendt noe til forsikringsselskapet. ville sjekket med dem om hva de krever, for folk rundt om i landet gjør nok så mangt. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...