Gå til innhold

Ingen vil ansette meg!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

NÅ er jeg irritert.

I alle år har jeg jobbet på to forskjellige steder på sommeren. Jeg har MASSE erfaring, og er dyktig på jobben min.

Denne sommeren er jeg 6 mnd på vei med mitt første barn, og tydeligvis ikke bra nok lenger..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjedelig! De er nok redd for at du skal bli sykemeldt og borte mens de trenger deg!

Tror mange har et bestemt syn på gravide, som ikke nødvendigvis er positivt! Selv min sjef som har tre barn (ett tvillingpar) har ventet på min sykemeldig.

Slet selv med å finne meg jobb, siden jeg har fire barn. Mange lurte på hvordan det skulle gå når alle ble syke.. er heldig som stort sett har friske barn. Lite fravær pga dem, men det kan jo ikke bevises.. Blir nok ikke neklere om jeg vil skifte jobb etter at den i magen kommer ut.

Skrevet

samme her.. skikkelig umulig å finne sommerjobb! Men svarte da, husleia betaler jo ikke seg selv bare fordi jeg er gravid! Jeg trenger jo penger.. er kjempeprovosert av frekke arbeidsgivere som antar at jeg vil sykemelde meg uten god grunn.. Er jo en uforskamma sprek gravid så langt, så hadde da tenkt å jobbe hele perioden..

Skrevet

Ikke gi opp sier nå bare jeg. Er flere arbeidsgivere som vil ansette dere. Jeg hadde gjort det, og ja jeg har også gjort det med god erfaring.

Skrevet

Jeg fikk sommerjobb da jeg gikk m jenta mi (va 6 mnd når eg jobbet).. Va ikke den største jobben, men de valgte meg selv om eg var gravid.. Var flere som hadde søkt...

Skrevet

Ikke sant! Hva skal vi betale med da? Magiske/usynlige penger?

Jeg blir irritert pga prinsippet!! Jeg har jobbet der seriøst i ALLE år! Ikke det at jeg har noen mulighet for å sykemelde meg som ekstrahjelp heller. EKSTRAHJELP liksom. Jeg ville bare jobbe litt, holde meg i gang, få mat på bordet, og hjelpe til..

Man må jo ha vært fast ansatt i lengere tid enn som så, for å få sykemelding.. Så den hadde jeg ikke kunne "brukt mot de" uansett.

Skjønner virkelig ikke greia.. Føler meg faktisk litt diskriminert! Er det mulig..

Skrevet

Jeg ble oppringt nå om morran, og har fått en kontorjobb i sommer! - Men har ikke sagt til disse at jeg er gravid.. Men det er jeg heller ikke pliktig å gi beskjed om, og kommer til å forklare hvorfor jeg har latt være når jeg skal møte opp.. Superfornøyd! Håpe det ordner seg for deg/dere også - masse lykke til!

Skrevet

Det er ikke lov å ikke ansette noen fordi de er gravide, hvertfall ikke hvis det er jobb som går over lengre tid enn en sommer. Hvorvidt det er lov å bruke graviditet som årsak når det er snakk om en kortere periode vet jeg ikke, men det går vel an å sjekke opp? De har heller ikke lov å spørre om man er gravid, men i enkelte tilfeller er det jo helt innlysende at man er det. Og hvis man er redd for at den som får jobb faktisk ikke kommer til å være i form til å jobbe like hardt som normalt er det helt sikkert lett for arbeidsgiver å finne andre årsaker enn graviditet til at ikke akkurat du får jobben. Det er tross alt mange gravide som sykemelder seg, så jeg kan på en måte skjønne tankegangen til arbeidsgiver også, men for all del, du har all grunn til å bli forbanna, det hadde jeg blitt selv.

Nå vet ikke jeg hva slags jobb du har søkt, og mye kan forandre seg på med formen din frem til sommeren. Men jeg regner med at når du har jobbet der så mange somre før vet du hva du går til og hadde vel neppe søkt på noe som du ikke var sikker på at du ville klare selv som gravid. Men sjekk opp rettighetene dine, det finnes sikkert massevis av info om det hvis du tar et google søk. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...