Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet hvor mange ferieuker vi kan overføre til neste år om man er sykemeldt når man skulle hatt ferie?

Jeg er sykemeldt nå, og det ser ut som jeg blir sykemeldt resten av svangerskapet. Da må jeg få overført ferien min til neste år? Jeg har ikke tatt ut noe enda i år..

Fint om noen kan hjelpe meg med dette:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hørte noe om noen nye regler nå for et par dager siden. Om dette er nedfelt i tariffen for alle vet jeg ikke. Tror beskjeden gikk på at vi kan overføre fem dager til året etter, MEN du kan likevel søke om overflytting av flere dager/hele ferien til neste år ved spesielle tilfeller. Foreslår at du undersøker mer rundt dette. Er ikke sikker på at alt av min info er helt korrekt. Lykke til og god bedring!

Skrevet

Hei..

dette har har jeg selv lurt på og snakket en del med folk som jobber med slikt..

Du vet at du kan ta ferie i permisjons tiden?

Jeg går ut i august. tar ikke ferie før for jeg vet ikke om jeg blir sykemeldt eller ikek den siste tiden.

Jeg kommer til å ta ferie i november mnd. pga at jeg ikke får ført over noe ferie til neste år.

så da forlenger jeg permisjons tiden min med 4 uker.. trur dette er ganske smart..

lykke til

Skrevet

Tusen takk for svar:-) Det var veldig lurt å ta ferien på slutten av dette året, så slipper jeg noe styr med overføring ogsånt.. Tror jeg heller gjør det hvis det blir tilfelle!

Skrevet

Når man er sykemeldt, mene eg at man kan overføre alle ukene... Men om man er frisk kan man bare overføre noen..

Er ikke 100% sikker altså, men er jo en grunn t at du er sykemeldt og ikke kan få tatt ut ferie...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...