Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 22+5 og har et sf-mål på 23 cm! Det er OVER det grønne feltet! :o

Hvordan skal dette gå!? :/

Lille prikk har perfekt hjertelyd, og jeg er heldigvis frisk som e fisk - selv om jeg her stor mage :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hihi.. kjekt at vi er flere! I uke 23 lå jeg på 25 cm i SF -mål. Slik var det i første svangeskap også. Var da til et par ekstra ul mot slutten for å sjekke at alt var normalt og for å estimere vekt. Alt var fint,- hadde en del ekstra fostervann , men dette ble også normalt helt mot slutten.

Snuppa var omtrent 4 kg ved termin. Hun drøyde litt, og kom først 13 dager over termin og var da 4,3kg. Gikk helt fint det :)

Skrevet

Hi hi jeg er 21,1 idag og SF målene er 31 cm.......men så har jeg to små troll inni her også da :):)

Med mine første små (som er enlinger), lå jeg langt over det skraverte feltet (mot slutten måtte vi bruke post.it lapp.) Likevel var poden bare 3,2 kg og 54 lang og jeg gikk bare opp 6 kg totalt, så trøst deg med at SF målene verken trenger å bety at du er stor eller at babyen er det :) For min del tror jeg det henger sammen med at jeg er høy og har lang overkropp så mine små har stor plass å strekke seg på uten at jeg egentlig har så stor synlig mage :):):)

Du kommer til å bli akkurat passe stor for deg :)

Skrevet

mitt var på 22 cm i uke 20+5...............

hadde det med begge de andre oxo, uten at de er noe store eller no.... gutt på 3180g og jente på 2730g, så ikke vet jeg, men sprengte den kurven, særlig på slutten......

alt var bra

Skrevet

Hehe... jeg har stort sf-mål selv denne gangen. Legen mente det kan tyde på en litt stor baby, men det behøver så absolutt ikke å være tilfelle. Jeg er heller ikke spesielt stor, er i uke 24 og flere har kommentert at jeg har så liten mage. Det handler litt om kroppsfasong og hvordan kroppen bærer magen tror jeg:) Jeg er 1,70 høy og har en lav, spiss mage.

Skrevet

Godt å høre fra dere! :)

Skatten vår var 4240g og 52cm (fire dager før termin) da han ble født, og legen antydet vel at lille prikk nok kom til å bli større... Slik tolket jeg det fikk, hvertfall :)

Får spørre jordmor ved neste kontroll. Som dere sier; stort SF-mål trenger jo ikke bety stor baby! :)

Skrevet

Jeg har også vært hos legen i dag og målt symfysemålet for første gang. Ligger over det grønne! Er 21+3 i dag og 22 cm. Men jordmora mente vi skulle se det ann til neste måling (skal til jordmor 18. mai) og så evt henvise til ul om det var nødvendig. Men husk at det viktigste er å følge sin egen kurve!

I tillegg veier jeg nå 9 kilo mer enn da jeg ble gravid... som også kanskje er litt mye, men skal prøve å holde meg unna snopet så kanskje det stabiliserer seg litt...

Skrevet

Jeg ligger også over det grønne. Var hos JM da jeg var 21+0, og da var målet 23 cm. Har hatt 4 ul allerede, og babyen har vært på dagen så stor den skal være, så det er ikke det som er grunnen. Jeg har også stor mage.

Skrevet

Godt å høre kirsty! Jeg har også stor mage i forhold til andre som har kommet like langt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...