entil :) Skrevet 29. april 2009 #1 Skrevet 29. april 2009 Hvis man velger 100% utbetalt og 44 uker permisjon + 10 uker ulønnet permisjon (mor) i direkte sammenheng. Må far da ta sine 6 uker (eller mer) i løpet av de 44 første permisjonsukene? Eller kan man "dytte inn" litt ulønnet permisjon midt inni permisjonen? Eller vil det bli en form for tidskonto? Grunnen til at jeg lurer er at vi har regnet ut at vi sitter igjen bedre økonomisk ved å velge 100% i 44 uker + 10 uker ulønnet enn 80% i 54 uker. Men jeg synes det er litt tidlig å gå tilbake i jobb allerede etter 38 uker eller tidligere.
Lykkelig g~g~j Skrevet 29. april 2009 #2 Skrevet 29. april 2009 du kan søke om å få utsette pappapermisjonen til barnet er inntil 3 år. Dette må gjøres før din permisjon går ut! Skal ikke være noe problem å få det til, det nav vil vite er når de skal betale ut hans permisjonspenger evt når de skal refunderes hans arbeidsplass! (vi fikk innvilget dette uten noe problem)... har du forresten termin etter 1 juli er permisjonstiden 46 uker (10 uker til far) med 100%...
Lykkelig g~g~j Skrevet 29. april 2009 #3 Skrevet 29. april 2009 så på profilen din at du har termin i september så da kommer du under de nye reglene som iverksettes 1.juli! hele permisjonstiden utvides med 2 uker, pappapermisjonen utvides til 10 uker hvor 2 uker tas fra den felles permisjonen og 2 nye uker er lagt til se på nav.no for mer info!
entil :) Skrevet 29. april 2009 Forfatter #4 Skrevet 29. april 2009 Takk for svar! Jeg vet jo egentlig om de nye reglene, men glemte de 2 ekstra ukene i farten. Men nå ble jeg litt i tvil om disse 10 ukene versus de 6. Trodde det var sånn at far fremdeles må ta 6, men har rett på 10 (og evt enda mer dersom arbeidsgiver tillater det)? Eller må han ta 10?
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 29. april 2009 #5 Skrevet 29. april 2009 han må ta 10. Og han har allerede nå rett på fler, og det handler ikke om at arbeidsgiver tillater det. Det er bare 9 av ukene i permisjonen som er dine. 10 er hans. Resten kan dere dele som det passer dere. Og ingen arbeidsgiver kan nekte noen av dere å ha permisjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå