flypapir Skrevet 29. april 2009 #1 Skrevet 29. april 2009 Nå har jenta mi kastet opp alt hun har fått i seg siden i går morges. Har spist litt makaroni idag og drukket litt biola og noe eplenektar, ellers vil hun ikke ha noen ting. Ettersom hun har sovet endel på sofaen har hun hatt på seg bleie. I går tisset hun en gang og i dag morges var også bleia ganske våt. Nå i kveld var bleia derimot så og si helt tørr. Dvs at hun ikke har tisset hele dagen. Hun har ligget på sofaen/senga hele tiden og er veldig redusert og slapp. Orker nesten ikke snakke.. Når bør jeg kontakte lege? Er det greit å se det an til i morgen tidlig og evt kontakte lege da dersom hun ikke er bedre? Må si jeg er veldig usikker da hun aldri har kastet opp over flere dager før...
lengter daler ned i skjul... Skrevet 29. april 2009 #3 Skrevet 29. april 2009 man skal jo være obs på tørre bleier.... at de er slappe og sånn er jo for så vidt naturlig, man blir jo det.... hvor mye har hun frukket som ikke har kommet opp? det er jo for selve dehydreringen man ofte kontakter lege.... at de kaster opp og er slappe er ok så lenge de ikke er dehydrerte. dette sa legen til meg når kevin hadde omgangsyke.... ta tak i huden på magen og se om den står der noen sek før den går ned, hvis den gjør det er hun nok uttørket, og da hadde jeg ringt legen... hvis ikke hadde jeg sett det ann til imorgen.... gi henne bittelitt å drikke hver gang, men ofte. hvis hun ikke har lyst, så gjør det litt morsomt... kevin begynte å drikke når han fikk blåbærsaft på sprøyte.... blåbærsaft skal være bra.... er ikke noen fare om hun ikke spiser, de kan gå endel dager uten mat, men drikke er viktig. litt salte potetskruer er kjekkt, de suger opp litt vætske og...
flypapir Skrevet 29. april 2009 Forfatter #4 Skrevet 29. april 2009 Akkurat nå har hun ca 2ss vann som ikke har kommet opp. Er dehydrering jeg er redd for ja, for hun er virkelig blek og slapp, spyr opp bare magsesyre osv. Har ikke sjekket huden på magen, men får gjøre det... Hun er heldigvis flink til å drikke da, gjør det hver gang jeg gir henne flaska . Mat nytter ikke, vil ikke ha noe som helst.. Men det er jo ingen krise.
Expat Skrevet 29. april 2009 #5 Skrevet 29. april 2009 Ring lege når du blir redd. Var nylig til legen "alt for tidlig" med min, og fikk ros for at jeg kom tidlig så de fikk utelukket en del ting. Med disse E-coli greiene som tar livet av småbarn for tiden er det ikke no særlig å vente for lenge!
lengter daler ned i skjul... Skrevet 29. april 2009 #6 Skrevet 29. april 2009 http://www.lommelegen.no/321399/uttorring
Vilja<3 Skrevet 29. april 2009 #7 Skrevet 29. april 2009 Da jenta mi var 5 år ble hun innlagt på sykehus pga begynnende dehydrering. Jeg husker ikke hvor lenge kastet opp, men tror det var 2-3 døgn. Hun hadde feber og kastet opp den minste skje med vann, ikke noe særlig. Men hun kom seg fort da hun fikk intravenøs væske på sykehuset. Se på allmentilstanden. God bedring.
flypapir Skrevet 29. april 2009 Forfatter #8 Skrevet 29. april 2009 Oj, ikke snakk om e-coli da... *fikk plutselig litt hetta*
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 29. april 2009 #9 Skrevet 29. april 2009 når vesla her var syk å ikke fikk i seg veske sa legen at tørr bleier på 24 timer da må de som regel legges inn for intrevenøs.. så jeg ville sett ann til i morgen om bleie var like tørr da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå