Expat Skrevet 29. april 2009 #2 Skrevet 29. april 2009 Det kommer vel litt an på. Selv går jeg fast på Telfast. Men det er pga matvareallergi og den er reseptpliktig. Sliter du med bjørkepollenet? Polaramin og slikt, førstegenerasjonspreparatene (som man også blir trøtt av) kan man jo ta. Og det er jo mulig å snakke med apoteket om lokalbehandling, som øyedråper og nesespray?
Endelig mor til 2<3 <3 <3 <3 Skrevet 29. april 2009 #3 Skrevet 29. april 2009 jeg fikk zyrtec av gyn,
Gulosten™ Skrevet 29. april 2009 Forfatter #4 Skrevet 29. april 2009 Ja sliter veldig med bjørka nå. Har flere trær rett utafor vinduene mine. Jeg klør ikke i øynene eller i halsen nå, sånn jeg gjør med gresspollenet. Jeg sliter veldig med å puste, er ekstremt sliten og slapp og tett i nesa. Nyser hundre ganger om dagen, og det begynner å gjøre vondt nede i bekkenet :S Jeg er redd for å bare begynne på ting, i og med at alle sier så forskjellig. Har foreksempel hørt at Polaramin gis ut av enkelte leger, men noen nekter å gi det. Jeg kunne også tenkt meg å ta Ventoline, av og til har jeg vært så tett at jeg ikke har sett annen utvei enn å rappe Ventoline av samboer... Er vondt inni lungene mine når jeg sitter, ligger, står og går og skal puste samtidig. Er ganske kortpusta og tett, men Ventolinen har hjulpet de 2 gangene jeg har tatt det. Samtidig er jeg redd for hva det har å si for lillebror
tasah Skrevet 29. april 2009 #5 Skrevet 29. april 2009 Jeg brukte Polaramin hele svangerskapet, tar allergitabletter daglig hele året. Nå som jeg ammer tar jeg Loratadin.
Mille** Skrevet 29. april 2009 #6 Skrevet 29. april 2009 Jeg brukte Polaramin i begge svangerskap, med nr 1 pga søvnproblemer, med nr 2 pga pollen. )
Expat Skrevet 29. april 2009 #7 Skrevet 29. april 2009 Ventoline tar jeg også daglig haha. Det er den anbefalte astmaåpneren for gravide. Den er riestoppende da... Men om det er så ille, hvorfor er du ikke behandlet som allergisk astmatiker???
Gulosten™ Skrevet 29. april 2009 Forfatter #8 Skrevet 29. april 2009 Virker i hvertfall som det er håp Jeg har aldri hatt astmatiske symptomer før, jeg har heller aldri vært allergist mot bjørka før. Kun gresspollen jeg har slitt med, og da med kløe i øyne og hals. Da har det vært fullt kjør med piller, nesespray og øyedråper. Nå trenger jeg piller... Tror jeg tar en telefon til legen i morra jeg, så jeg "får meg noe" ..hahaha
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå