Gå til innhold

For mye urin i nyrene til baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venter nr3 i juli. På ultralyd i uke 20 sa de at det var litt for mye uri i babyens nyre, og jeg fikk ny time til kontroll i uke 30. De mente det ikke trengte være noe farlig, og de sa jeg kunne sove godt. De sa noe om at det kunne være litt umodent system og at det ville rette seg selv.

Men jeg kan selvsagt ikke la være å tenke på dette. Har et normalt svangerskap også denne gangen, og babyen vokser og sparker livlig.

Lurer veldig på om noen har hørt om dette, evt erfart det selv. Hva kan det være og hva vil skje dersom urienen ikke blir borte fra nyrene?? Legen min sa at i verste fall kan det føre til urinveisifeksjon hos baby, og at veldig sjeldent måtte de operere.........ta bort nyra eller tømme den???

Kjenner jeg er litt urolig for dette....

Takker for svar på forhånd!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg har en veninne som har blitt tett fulgt opp under svangerskapet da hennes datter hadde for mye væske i nyrebekkenet. Det ble tatt både fostervannsprøver og hun ver til utallige ul.

Hun fikk beskjed om at dette var nokså ufarlig da dette var et unomalt funn alene. Hadde det andre ting i veien med fosteret hadde det vært større grunn til bekymring. Fosteret hennes hadde for mye væske i nyrebekkenet gjennom hele svangerskapet og hun ble født for bare noen uker siden og er 100% frisk. Hun blir fulgt opp i etterkant med UL av babyen om en stund for å se om dette retter på seg. I alle fall er jenta frisk og fin, og hun har fått beskjed om at dette er noe som vanligvis retter seg av seg selv når organene for vokst litt.

Masse lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...