Vilja<3 Skrevet 29. april 2009 #2 Skrevet 29. april 2009 havregrøt med litt sukker og kanel kornmokjeks med brunost bananbiter blandet i vaniljeyoughurt kylling og kalkunpølser skive med leverpostei Stort sett det gutten min på 2,5 spiser.
Vilja<3 Skrevet 29. april 2009 #3 Skrevet 29. april 2009 og biola med bringebærsmak, det elsker han:)
Smiiil :o) Skrevet 29. april 2009 Forfatter #4 Skrevet 29. april 2009 Tusen takk for svar studentmamma. Er forøvrig studentmamma selv. ) Men er det liksom "greit" å gi kornmokjeks? Tenker på transfett og mettet fett og sånn
Vilja<3 Skrevet 29. april 2009 #5 Skrevet 29. april 2009 Jeg synes det er greit, men har ikke tenkt så mye på transfett hehe. Men gutten min spiser vanlige grodbrød i barnehagen og hjemme også da. Jeg pleier også å kjøpe noen kjeks som heter fullkorn rugkjeks med sesamfrø ( slik rund plastboks), de liker han også. Ellers er det veldig vanskelig å få i han middag, nekter å smake på det meste. Men det går over. Jeg har ei datter på 9 som også var veldig småspist som liten, nå spiser hun så og si alt.
Smiiil :o) Skrevet 29. april 2009 Forfatter #6 Skrevet 29. april 2009 Ja, jeg håper det bare er en fase. Men er jo så frustrerende når det står på. Tenkte å sende med henne litt agurk, ananas og ost i terninger i barnehagen. For det spiser hun. Skal prøve med litt annen salat også.
moota m storebror&lillebror Skrevet 29. april 2009 #7 Skrevet 29. april 2009 Når lillebror kollapset og havnet på sykehuset spiste han ingenting. Fikk konstantert astma og kraftig virus i øvre luftveiene og var veldig langt nede. Jeg ga han rislunsj med jordbærsyltetøy. Men da var det krise også!! Ellers lager jeg noen ganger arme riddere med lite sukker, havregrøt, men koker den 1-2 timer. Da blir den myk og god, smelter på tunga. Semuligrøt, skive med ost i microen, potetkaker med smør og noen ganger litt sukker. Lager noen ganger smootie, steker grove rundstykker.
Smiiil :o) Skrevet 29. april 2009 Forfatter #8 Skrevet 29. april 2009 Skal prøve havregrøt i morra. Skal koke den lenge sånn som du anbefaler. Lager du den på vann eller melk?
skorpionfruen Skrevet 29. april 2009 #9 Skrevet 29. april 2009 Jeg har kjempet og kjempet meg min datter når det gjelder mat. Helsestasjonen har vært onvolvert flere ganger og konkludert med at de skjønner at jeg sliter. Rådene jeg har fåttt har liksom ikke ført meg noe sted. Nå sette vi fram maten, hun tar det hun vil ha og ferdig med det. I dag åt hun bare potet med fett til middag, neste dag kan det være bare noen skiver kjøtt med saus. Hun smaker aldri noe nytt, så av frukt kan hun spise gulrot, muligens en tugge eple men ikke en bit. Det hun liker er vafler og pannekake og det er jo sunt. Har bare innsett at jeg må sette fram dem maten som lages og la henne ta det hun vil ha. Hun har alltid vært veldig tynn for hun spiser ikke mer enn hun trenger og i barnehagen har vi gjort en avtale at de følger henne ekstra godt og stikker til henne et knekkebrød dersom hun åt dårlig til et måltid. Humøret hennes er ikke til å leve med om hun blir skikkelig sulten. Hjelper å holde henne unna sukker slik at sulten kommer til neste måltid. Ellers må man jo bare håpe på at det går over. Lykke til.
moota m storebror&lillebror Skrevet 29. april 2009 #10 Skrevet 29. april 2009 Jeg lager den på melk. Vi bruker H-melk her, men blander den gjerne ut med litt vann. Bare husk at du må røre hele tiden og spe den. Den tykner veldig. Kan også ha i mesteparten av sukkeret mens grøten koker, og bare ha bittelitt på etterpå. Da blir den søt og god, men ikke overdreven usunn.
Sassy. Skrevet 29. april 2009 #12 Skrevet 29. april 2009 Eldste min var helt vrang da det kom til mat da han var mindre. Havregrøt var stort sett det eneste han spiste (med sukker og kanel). Han måtte i tillegg ta næringsmilkshake for å få i seg nok, supplerte gjerne med 1 sånn til dagen. Heldigvis vokste han det av seg, og nå er han altspisende :-)
WeeOne Skrevet 30. april 2009 #13 Skrevet 30. april 2009 Suppeboller med masse smør på (minifiskeboller) - det liker min småspiste frøken! Jeg tenker at ekstra fett er godt for henne som er så tynn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå