Anonym bruker Skrevet 29. april 2009 #1 Skrevet 29. april 2009 mini kastet hodet bakover og smalt rett inn i kinnbeinet på meg det var ikke så vondt men det var litt av et smell..kjente det i nesen og kjeven..nå er jeg litt hoven ved nesen og under kinnbeinet..gjör ikke vondt men er ömt når jeg tar på..vet ikke om jeg bör oppsöke legen?
Anonym bruker Skrevet 29. april 2009 #2 Skrevet 29. april 2009 Hehe, man drar ikke til lege for den minste ting da vettu!
Anonym bruker Skrevet 29. april 2009 #3 Skrevet 29. april 2009 Lurer mer på hvordan det gikk med mini jeg, da. Hvis du går til legen med det der, har du vel mest sannsynlig klippekort der allerde...
Anonym bruker Skrevet 29. april 2009 #4 Skrevet 29. april 2009 ... og da kan man få problemer senere. Hadde det vært meg, så hadde jeg kanskje oppsøkt lege. Men hvis det ble funnet at nesen måtte behandles, så hadde KREVD mye medisinering på forhånd. (Og sørget for barnevakt.) Nese-reponering gjøres i lokalbedøvelse hos en øre-nese-halslege, etter henvisning fra en allmennlege. .
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2009 #5 Skrevet 1. mai 2009 Har litt bedre tid i dag, og ville si litt mer ... Nesen din KAN være i riktig stilling, selv om den skulle være brukket. Det kan øre-nese-halslegen finne ut. Hvis nesen er i riktig stilling, så trenger de ikke å reponere den. I mellomtiden er det viktig å unngå ting som kan ødelegge den gode stillingen som nesen evt. er i. Altså, ikke ligge på magen, unngå kontaktsport den stunden. En evt. reponering foretas noen dager etter at bruddet har skjedd, slik at hevelsen er gått ned og man kan se for å vurdere resultatet. Jeg har på følelsen av private klinikker (som man betaler selv) har større muligheter for sterk medisinering/full narkose - har ikke direkte kjennskap til det. NOEN voksne klarer å krangle seg til full narkose på et offentlig sykehus (øre-nese-hals poliklinikk), men jeg har på følelsen at det er ytterst sjeldent. Jeg har tenkt ut hva jeg ville gjøre hvis det var meg, men har ikke prøvd det. (Aldri brukket nesen.) Kommer tilbake med mer senere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå