Gå til innhold

Hvor mange ansatte per barn er vanlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått barnehageplass!

Men så lurte jeg på...Det er visstnok 17 barn der, og 3 voksne, hvorav en pedagogisk leder. Er det lite eller vanlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det på småbarnsavdeling eller storbarn?

Hvis det er småbarn skal det være 1 voksen per 3. barn.

På storbarn er det 1 voksen per 6. barn.

Skrevet

Hvis det er storebarnsavdeling er kravet i loven (eller om det var forskriften) at det skal maks 18 barn pr pedagogisk leder. Så dette er helt vanlig.

Skrevet

Ja, på storesøsters store avdeling er det også 18 barn og 3 voksne, hvorav en ped.leder (førskolelærer). De to andre er assistenter.

Skrevet

Dattern min er 1,5 år, så regner med det er småbarnsavd?

Skrevet

På småbarnsavdelingen i "vår" bhg er det 12 barn og 4 voksne. Vet ikke hvor mange som evnt er førskolelærere...

Det er uansett en voksen per 3 barn.

Skrevet

La meg si det slik<. jeg jobber selv i en kommunal barnehage, og på småbarnsavdelingen der er vi 17 barn og 4 voksne. Det heter seg at det skal være max 3 barn pr voksne, men dette er bare bullshit som kommunene overser for å få full barnehagedekning...velkommen til fremtiden!!!

Skrevet

Jenta vår går i privat barnehage, der er det 11 barn og 4 voksne i småbarnsavdelingen.

Men det er nok ofte at en av de voksne ikke er der, pause, papirarbeid.. ett eller annet.

Men fungerer veldig godt så vidt jeg kan se.

Skrevet

Det heter at det skal være 1 pedagog på 18 barn over 3 år/9 barn under 3 år. Det står ingen plass om hvor mange voksne det skal være ellers. Den vanlige normen er 3 voksne på 18 barn (over 3) eller 3 voksne på 9 (under 3). Det at kommunene ikke bryr seg om å følge loven er ikke riktig. Dersom dere hadde fått med dere at det faktisk er mangel på førskolelærere, og at man i stede må sette inn fagarb/ass i pedleder stillinger. Det er strenge retningslinjer på hvordan dette skal gjøres, det må søkes dipensasjon for hver stilling. Full barnehagedekning eller ikke, så skal loven følges

Skrevet

I bhg til jentene våre er det 5 voksne og 12 barn på småbarn. 1 av de voksne er lærling og 1 av dem er førskolelærer.

På storbarn er det 24 barn og 6 voksne. 2 av dem er førskolelærere.

Dette er en kommunal bhg.

Skrevet

Hmmm... Da virker det jo som at 3 voksne på 17 barn er litt lite? Datteren vår er som sagt bare 1,5 år.

Sambo skal ringe og høre litt om dette i morra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...