MissAntrop Skrevet 29. april 2009 #1 Skrevet 29. april 2009 Barnehagen mistenker brennkopper hos jenta vår. Hun har et sår på haka som er rødt og det renner litt væske av det. Har vært på apoteket og kjøpt Klorhexidin og Bruilidinsalve, men jeg lurer; bør vi kontakte lege?
LilleStjerne Skrevet 29. april 2009 #2 Skrevet 29. april 2009 Vi fikk beskjed om å bade gutten vår i Kaliumpergamnat to ganger om dagen. Det er en bakteriedrepende væske som ser ut som saft som blandes ut i badevannet. Vi gjorde dette i 1 uke før vi måtte til lege igjen for å få penicillin for å ta skikkelig knekken på det. Min gutt var bare 6 mnd men er datteren din litt eldre så anbefaler de vel heller Krystallfiolett til å pensle på. Jeg tror jeg ville prøvd ut dette noen dager og se om sårene tørker inn og blir borte. Hvis ikke, kontakte lege. Bare husk at det er veldig smittsomt så man må vaske hender ofte og ikke blande deres og hennes håndklær men det vet du sikkert. God bedring!
moota m storebror&lillebror Skrevet 29. april 2009 #3 Skrevet 29. april 2009 Hadde det vært meg så hadde jeg ringt legekontoret imorgen og spurt om jeg trang og komme inn eller hva de evnt. anbefaler.
mariell82 Skrevet 29. april 2009 #4 Skrevet 29. april 2009 du burdepakke inn såret så ikke den væska kommer i kontakt med noe. sleit med dette i ett halvt år og gutten min såg ikke ut,har bilde og det er ikke noe fint syn:-( stafylikokker sitter som regel i nesa så er veldig vanskeli og bli kvitt,spesielt på haka.
tre små... Skrevet 29. april 2009 #5 Skrevet 29. april 2009 den salva har vært effektiv her iallefall. tror det er lurt å dekke det til ja! prøv det og hvis det blir bedre er det greit. blir det verre eller sprer seg kontakt lege
Honningmelon Skrevet 29. april 2009 #6 Skrevet 29. april 2009 Da gutten vår hadde brennkopper var vi til lege, men fikk ikke penicillin for det. Smurte på Brulidin salve to ganger pr. dag, og dekket til sårene veldig godt, ettersom det smitter veldig lett. Desverre så varte brennkoppene èn mnd her i huset :-s
M<3M Skrevet 30. april 2009 #7 Skrevet 30. april 2009 Da vi hadde brannkopper så fikk vi penicillinsalve, den funka som fjell:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå