Anonym bruker Skrevet 29. april 2009 #1 Skrevet 29. april 2009 Noen her inne som kanskje har vært i samme situasjon eller vil hjelpe meg litt lell? Dette er ganske flaut, men må bare ha hjelp. Hjelp til å finne ut om hva jeg skal skrive på tekstmeldingen til min far og mine besteforeldre. De er verdens ”særeste” folk. Jeg har egentlig kanskje godt forhold til dem. Men det er mye jeg har lurt de med. Det er fordi jeg ikke klarer å fortelle de det. Off, kanskje noen syns dette er et teit innlegg med det driter jeg en lang i akkurat nå. Jeg venter en liten gutt i september, ca 18uker på vei. Og ikke sagt det til dem enda.. Jeg vet så klart at de ikke har noe med dette, men vanskelig lell. Mye tanker om hva som kommer utav munnen til dem. Så jeg har bestemt meg for å sende sms i stedet for noe annet, kall meg gjerne barnslig! Håper noen her inne kan hjelpe meg.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2009 #2 Skrevet 29. april 2009 Hva er du er så redd for at de kommer til å si? Er du for ung, eller hva er problemet? Liker de ikke barn?
Anonym bruker Skrevet 29. april 2009 #3 Skrevet 29. april 2009 Om hva de kommer til å si. De er sånne som skal blande seg inni alt,og komentere alt... Er 20år,men DEM mener vell kanskje at jeg er for ung.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2009 #4 Skrevet 29. april 2009 Jeg vet godt hva du mener. Jeg var selv 35 da jeg ble uplanlagt gravid med nr 3. Jeg sa heller ingen ting til folk før i uke 20. Var så vettskremt for hva familien ville si. Moren min var den siste som fikk vite det. Jeg hadde egentlig tenkt å sende en SMS både til henne og søsteren min. Men tilfeldigvis ringte søsteren min dagen i forveien, og snakket om en venninne av henne som var gravid. "Ja, snakk om graviditeter, vi venter en ny i september", sa jeg i en bisetning. Heldigvis tok hun det pent, og gratulerte masse. Dagen etter bare buste jeg ut med det til moren min. "Vi får en ny baby i september, og det blir en gutt", sa jeg fort fordi jeg vet moren min egentlig liker jentebabyer best. Hun tok det så pent! Gratulerte, og sa det var koselig. Hun ønsket seg flere guttebarnebarn i slekten. Så min frykt for negative reaksjoner var totalt ubegrunnet (jeg hadde på den tiden en ganske tung svangerskapsdepresjon). Så hvis du vil sende en sms: Hei. Jeg venter en liten gutt i september. Vi gleder oss. Hilsen x. For meg er det ikke verre enn det.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2009 #5 Skrevet 29. april 2009 "Hei, og gratulerer:) Nå skal dere bli besteforeldre/oldeforeldre om ca 22 uker, for da blir jeg mamma for første gang:)" Dette kan du skrive, og vise at du selv syns det er positivt:) Jeg måtte fortelle at jeg var gravid, alene og med et barn fra før.... Det gikk bra det også Jeg forstår litt hvordan du har det og tenker, men vis at du er voksen nå og glad for det som skal skje:) Ikke la dem behandle deg som det barnet du engang var.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå