Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med under 1 uke igjen til termin, har jeg fortsatt ikke fått noe melk i brystene. Er det noen med erfaring som vet noe om det går greit å få igang melkeproduksjonen etter fødselen selv om man ikke får melk på forhånd? Vil jo så gjerne få til ammingen og har lest at det er vanlig å få litt melk før fødselen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om jeg har helt rett, men jeg tror d som er i brystene før fødsel kalles råmelk, å at den vanlie melka kommer "plutselig" når du føder.. hehe, høres litt rart ut når jeg skriver d nå, men d er d inntrykket jeg har fått..=)

Skrevet

Melkeproduksjonen kommer av seg selv etter føsel, som regel etter noen dager..

Den første melka eller råmelka som kommer er kjempeviktig for bebien din, så derfor skal du ikke prøve og komme i gang selv før fødsel:)

Skrevet

Og melka/råmelka trenger forresten ikke komme før fødsel, så ikke bekymr deg for det:)

Og råmelk kommer når bebien din begynner å suge, så kommer den vanlige melka etterhvert:)

Skrevet

Er det mulig å komme igang selv før fødsel da??

Skrevet

Høret her inne sist jeg var gravid att noen drev å maserte og "dro" i de hehe..

Men tviler på det er en lett sak:)

Skrevet

Ja, klart man kan få melkeproduksjonen i gang på egenhånd. Hvertfall om noengang har vært gravid før. Men da må man pumpe eller håndmelka masse. Slike "ammer" man brukte noen steder før hadde jo ikke egne småbarn hele tiden f.eks.

De sier at alle som noengang har vært gravid kan få i gang melkeproduksjonen.

Men jeg ville jo ikke anbefale noe slikt helt uten videre da. hehe:)

Skrevet

hehehe:)

jeg har hørt at om man "fikler" for mye med brystvortene kan man sette i gang for tidlig fødsel så da er jo ikke dette så lurt:P

men er jo ikke sikkert d er sant heller da:)

Skrevet

Hehe, jeg hadde et lite "uhell" å fikk satt igang produksjonen for ca en mnd siden. Var nemmelig med en venninnde med en 19dager gammel baby. Hormonene ble helt på styr, så morgenen etter hadde jeg blankt som kom ut av brystene. Har ikke gnidd eller tatt på brystene for å sette igang.

Er ikke så mye at jeg lekker, men av og til er det blankt der ;)

Skrevet

Det er råmelk du har fått og det er helt vanlig å få dette før fødsel..

Fikk det i uke 16 tror jeg..

men man skal ikke stimulere det noe mer enn det.

Selve melke produksjonen med melk er ikke kommet igang:)

Skrevet

Nei, det er jo en annen sak også. Brystvortestimulering kan føre til fødsel og særdeles rask fødsel, vil ryktene ha det til. Så det anbefales jo ikke. :)

Skrevet

Har hatt "melk" i mine siden uke 20 jeg!

Egentlig ganske frustrerende. Skifter laken ofte for å si det sånn. Den tjukke råmelka har ikke kommet her, den tror jeg ikke kommer før babyen kommer. :-)

Heldigvis, ellers hadde det nok vært tomt her i gården! :-P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...