Gå til innhold

Maxi cosi barnesete

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Er det noen som har peil på om det basen til maxi cosi kun kan brukes i biler med isofix. Skulle handle et sete med base i dag men det var vistnok kun til isofix. Trodde ikke det var så mange biler på norske veier som hadde isofix heller jeg.. merkelig. Noen som har noen oppklarende ord????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Isofix er relativt nytt enda, men er stander i flere og flere biler på markede. Vår bil (08 modell) har i hvertfall isofix og vet også om biler som er noen år eldre som har. Vil tro ca 90% av alle biler som er nyere enn 06 modeller har dette (og ganske mange som er nyere enn 04 modeller også) og det blir bare mer og mer vanlig. Isofix festet gjør at bilstolene står mye stødigere og det er vesentlig mye mindre risiko for feilmontering, og dermed også mye tryggere.

Vi hadde ikke isofix i den forrige bilen vår når mini var baby og vi kjøpte ny babystol. Hadde det ikke vært fordi den bilstolen enda er såpass ny skulle jeg gjerne kjøpt med isofix nå, men det får heller bare være. Planlegger dere flere barn og evt ny bil i de nærmeste årnee, ville jeg vurdert å kjøpe med isofix uansett og heller bare lagret basen inntil videre (stolen kan jo fint festes med vanlige seler også, er det de fleste gjør nå).

Skrevet

mener det finnes baser til biler uten isoix også, jeg har to venninner som har biler som er eldre en 2000 (regner ikke med det er isofix i de) å begge de har brukt maxicosi sete med base. du kan jo se på maxicosi sine hjemmesider og eventuelt sende mail. har tenkt å ha base selv også og vi har ikke isofix i bilen vår.

Skrevet

Vi brukte maxi cosi med base uten isofix for 2 år siden. Kjøpte den på babyshop.

Skrevet

Nettopp bestilt maxi cosi med base. De har to typer. en som kun festes med belte og en som både har Isofix og kan festes med belte.. Vi skal ha med Isofix, for vi har en bil med og en uten...

Skrevet

Tror det finnes en base som heter easyfix eller beltebase. Hentet fra barnashus.no: "Belte basen er alternativet for de som ikke har isofix i bilen. Da festes basen ved hjelp av bilens sikkerhetsbelter, og sitter som støpt. Baby Safe plus klikkes bare på plass i basen på samme måte som med isofix basen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...