Gå til innhold

Holder jeg på å miste melka?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om jeg har fått en del mindre melk i det siste. Frøkna har tullet veldig med puppen en god stund nå, og kan ofte bare amme i 2- 3 minutter. Når hun begynner å skrike tar jeg henne opp for så å legge henne ned igjen etter en stund. Bruker skjold (brukte det før hun begynnte å surre med puppen) og ser nå at det ofte er lite eller ingen melk i skjoldene lenger når hun slipper taket. Har prøvd å droppe skjoldene flere ganger, men siden hun ofte skriker nekter hun hvertfall å ta puppen om de ikke er der...

Prøvde å pumpe i dag og da var det ikke mye som kom ut etter hun hadde ammet ca 5 min. Så lurer faktisk på om jeg har fått mindre melk nå. Noen som har opplevd det samme? Hva har dere gjort for å få produksjonen opp igjen? Leste på ammehjelpen at jeg bør amme oftere, men det er ikke så lett når frøkna skriker og nekter å nærme seg puppen... Må jeg kanskje bare begynne å pumpe meg med jevne mellomrom?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis hun ikke legger på seg, kan det jo hende at melkeproduksjonen trenger å økes. Da ville jeg i såfall prøvd å pumpe etter hvert måltid i en liten periode for å se om det blir bedre. Lykke til, håper det ordner seg raskt!

Skrevet

Ja, hvordan er vektoppgangen? Babyer kan bli ferdig på to minutt!

Skrevet

Var på 6 ukers kontroll forrige tirsdag og da veide hun 5380gr, når hun ble født var hun 3800gr. Så hun lå fint an med vektøkningen. Det er jo også det som er litt vanskelig.. Hun legger jo på seg, men blir tydeligvis ikke mett/:

Skrevet

Det kan være at hun øker melka di nå. Prøv å legge henne til når hun sover. Jada, ikke nødvendig å vekke. Da tar de ofte brystet bedre. Får hun tenner (nei, det er ikke for tidlig).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...