sajam Skrevet 29. april 2009 #1 Skrevet 29. april 2009 Var på første kontroll i dag, er 9+1. Fikk da beskjed om jeg trengte ikke komme på kontroll igjen før i uke 24? Stemmer dette a? Skal jo på UL ca i uke18, men jeg syns dette var noe snodig. Da jeg gikk gravid de andre tre gangene var jeg på kontroll en gang i mnd, annen hver gang hos lege og jordmor, har de sluttet med det nå?
Har fire go`inger Skrevet 29. april 2009 #2 Skrevet 29. april 2009 Tror det vanlige er 8 kontroller (inkl ordinær ultralyd) ved normale svangerskap. Men man kan sikkert få flere dersom en ønsker det/bekymrer seg. Lykke til med graviditeten:)
Enitsirk79 Skrevet 29. april 2009 #3 Skrevet 29. april 2009 Her er en liste jeg fant: 1. kontroll: svangerskapsuke 8-12 2. kontroll: ultralydundersøkelse i svangerskapsuke 17-19 3. kontroll: svangerskapsuke 24 4. kontroll: svangerskapsuke 28 5. kontroll: svangerskapsuke 32 6. kontroll: svangerskapsuke 36 7. kontroll: svangerskapsuke 38 8. kontroll: svangerskapsuke 40
strikkemor til 2... Skrevet 30. april 2009 #4 Skrevet 30. april 2009 når jeg var på 1.kontroll i uke 8, sa min lege det samme til meg.(at jeg ikke skulle på kontroll før ul.) men venninnen min, (som også er gravid) fortalte meg at jeg skulle en gang i måneden, og bare måtte bestille time hos jordmor selv! så jeg tenkt hvertfall å ringe til jordmor å spørre! er første gang for meg, så jeg vet jo ikke hva som er normalt!
liber Skrevet 30. april 2009 #5 Skrevet 30. april 2009 har dere bare tatt test hjemme eller sjekka dere hos legem å?? jeg trengte ikke det siden jeg hadde fått pos hjemme, men tror jeg trenger en bekreftelse av legen å, greier ikke slå meg til ro lissom.. føler meg jo gravid, å alle veit det jo allerede siden jeg er litt dårlig. mye man skal bekymre seg for altså
Lis_82 Skrevet 30. april 2009 #6 Skrevet 30. april 2009 det stemmer nok det, men du skal jo til jordmor innimellom hver gang så da blir det jo ganske mange flere
Enitsirk79 Skrevet 30. april 2009 #7 Skrevet 30. april 2009 Jordmor er egentlig inkludert i de 8 kontrollene. Men jordmødre med god kapasietet eller svangerskap som krever ekstra oppfølging får selvsagt flere enn 8 kontroller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå