Gå til innhold

Jeg trenger dine beste tips med barn i syden ¤

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal til Kreta med to andre familier i slutten av mai. Vi har en gutt på 6 år og en gutt på 7 mnd( 8 mnd når vi drar). Vi har aldri vært i varmere strøk med baby før, så vil gjerne ha noen tips fra dere som har vært på tur før om hva som er viktig og ikke viktig å ha med. Det blir vel uansett NOK bagasje når 4 skal på tur i 2 uker :-)

Trenger tips og råd om:

*klær

*mat

*vogn

*osv osv osv...............

Takk for at dere tar dere tid ¤

Videoannonse
Annonse
Skrevet

- Ikke ta med for mye klær, T-skjorter og kortbukser er fine suvenirer

- Ta med solkrem, det er ofte dyrt og merkelig nok dårlig utvalg

- Ta med godt med bleier, så har du ledig plass i bagasjen til hjemturen

- Ikke ta med dyr vogn

- Ta med gode drikkeflasker til begge barna

- Man får kjøpt det meste av mat på slike turiststeder. Hadde ikke giddet å dra på det, hvis det ikke er sånn at minsten kun spiser en type mat.

Skrevet

Ammer du? Hvis ikke ville jeg tatt med mme. Grøt hvis han bruker det, bleier, liten vogn med myggnetting og parasoll, liten dyne, helseteppe, solkrem, myggspray, aloe vera gel, eurax, reiseapotek......

God tur. :o)

Skrevet

Og et lite reiseapotek, paracet, nesespray, kløestillende, plaster

Skrevet

Jeg ammer ikke lengre, så da må jeg nok ta med mme. Finnes ikke det der nede? det samme med grøt?

Vi gleder oss masse og setter pris på deres tips :-)

Skrevet

Barnematen der nede er oftest full av sukker så det hadde jeg tatt med.

Bleie er dårligere og DYRE, så det hadde jeg også tatt med.

Ellers har jeg alltid med egen vannkoker og termos til å ta med varmt vann til grøt og flaske.

Ang. vogn hadde jeg tatt med en med gode hjul og stor kalesj, ikke bare en liten trille. Barnet skal da ha det komfortabelt han også.

Skrevet

Helt enig med deg når det gjelder vogn. Jeg har to gode simo-vogner, så ser ignen grunn til ikke å ta med den ene, selv om sjansen for at den kan bli ødelagt eller noe er større selvfølgelig...

Skrevet

Solhatt av typen som er lang bak - (safari liksom). Så slipper du å smøre den delen. De har solfaktor (fås på fru lyng bl.a.). Skygger også bra for øynene, spes. på den minste

Ta med bleier i vogna. Er noe herk å drive å prøve ut merker der....

Solkrem

Parasoll til vogna

Et par helsetepper

Soldrakter er fint. Dekker torsoen, så slipper man å smøre

Lette heldekkende klær - så slipper man å smøre så mye. Bare vær obs på at de ikke har så høy faktor, men minsten kommer vel ikke til å være i solsteken så mye...

Myggnett til vogna/reisesenga

Antibac - (våtservietter på flyet, flaske (som kan puttes i vogna) forøvrig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...