meg vel Skrevet 29. april 2009 #1 Skrevet 29. april 2009 - noen som har noen gode råd til meg for hvordan få de vekk før babyen melder sin ankomst?? Har så lite lyst å føde nå, og "blåse de opp" enda mer.. uff, og huff, ALT vi skal igjennom før vi får se de deilige barna våre.
Nurkfrid Skrevet 29. april 2009 #2 Skrevet 29. april 2009 Iskald fuktig klut/ bomullsdott før og etter du går på do. Får dem til å trekke seg litt sammen. Så må du prøve med fingeren å "stappe" dem inn igjen før du reiser deg fra setet. Poenget er å prøve å holde dem innvendig så mye som mulig.
Fireblade Skrevet 29. april 2009 #3 Skrevet 29. april 2009 Hmm.. jeg har hørt varmt vann - så varmt som du klarer uten å brenne deg. Sliter med akkurat det samme som deg og har to uker igjen til termin. Snart desperat her.. Har også hørt at kål skal hjelpe og hvorfor ikke, det hjelper på brystbetennelse og hemorider er vel en slags betennelse det også. Kjevl kålen først slik at den blir litt myk og ligg med det om natten.. verdt et forsøk i hvertfall (om ikke det høres så deilig ut)
mamsen81 Skrevet 29. april 2009 #5 Skrevet 29. april 2009 Jeg kjøpte en krem på apoteket, reseptfri som virket kjempe bra, alcos anal tror jeg den het. De er ikke borte, men nå gjør det ihvertfall ikke vondt og er mye mindre.
Oieoie Skrevet 29. april 2009 #6 Skrevet 29. april 2009 Jeg har hørt krem/salve fra apoteket og/ eller kaldt vann + prøve å dytte dem opp som noen andre nevner her. Hemoroider er vel ikke betennelse, men åreknuter....men godt mulig kål hjelper alikevel Jeg har ikke noen tro på at varmt vann kan gjøre noe særlig godt, da det er kulde som får årene til å trekke seg sammen, mens varme utvider. Mange blir visst kvitt hemorroidene de får i svangerskapet etter fødselen en gang. Ellers kan man operere de bort om de er for plagsomme.
Fireblade Skrevet 29. april 2009 #7 Skrevet 29. april 2009 He he.. ja, som i hodekål.. legge kålblad på..
Snuppa & llillebror Skrevet 30. april 2009 #8 Skrevet 30. april 2009 Alcos anal funker ikke i det hele tatt om man har mye... Men den kål-n har jeg ikke prøvd... høres litt merkelig ut å "fylle trusa" med kål da, men er jo verdt et forsøk...
Sigbeth Skrevet 30. april 2009 #9 Skrevet 30. april 2009 Hei Jeg er hemorride ekspert (selvutnevnt): Har du bare en uke igjen til fødsel er det dessverre lite du kan gjøre, og du må trolig forberede deg på å få svære hemorrider etterpå. Går ut fra at du har prøvd alcos anal, men legen min sa at du kan også bruke LITT sheriproct salve, men bare litt, for man skal egentlig ikke bruke den når man er gravid. Men etter fødsel derimot: Be de ansatte på barsel om ispose og ikke legg den rett på, men flytt den rundt på hemorridene (de sier at du skal ha noe (en klut) mellom posen og hemorridene, men da kjenner du ikke kulden, men hvis du istedet flytter rundt på den får du ikke forfrysningsskader - du kjenner jo om det er ubehagelig eller godt og avkjølende. Gjør dette mye, og spesielt etter dobesøk. Få resept på sheriproct stikkpiller på forhånd og ta dem med på sykehuset (du kan få på sykehuset også, men de kan bare dele ut en om gangen, har du en pakke slipper du å mase)De første dagene bruk salven Xyloproct istedet for sheriproct, den er mye sterkeere og TAR virkelig hemorridene. Husk å ta med mykt dopapir til sykehuset, gjerne intim-våtservietter også, og bruk hånddusjene ved do. Hold magen i orden, ved hjelp av mye vann, svisker etc, slik at du slipper å presse når du skal på do - og stå oppreist når du presser, bare sett deg ned rett før avføringen kommer ut. Lykke til
meg vel Skrevet 30. april 2009 Forfatter #10 Skrevet 30. april 2009 TUSEN takk for alle gode råd!!! Er så ufattelig deilig å ha noen og spørre.. Er faktisk mye bedre, har vært flink å dytte på plass, og smurt med Sheriproct (visste ikke at jeg ikke skulle bruke det, jeg) Tar med salven i sykehus baggen, og skal be legen om stikkpiller i tillegg - håper jeg overlever fødselen, så jeg ikke har et helt blomkålhode i baken etterpå, hehe takk igjen alle sammen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå