Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når vi nå skal starte opp med nytt forsøk fikk jeg plutselig så mange spørsmål inni hodet mitt =) Noen som kan og vil hjelpe? :)

- Kan man bare få forsøk offentlig til 1 barn + 1 søsken? Hva med de som ønsker flere?

- Når man først har hatt ett forsøk på privatklinikk og så skal offentlig, regner man da med utgiftene fra første forsøket, eller begynner man på 0 igjen med tanke på egenandel?

- Er det vanlig å sykemelde seg med en gang man begynner å spraye?

Takk for svar, kloke damer =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

- Mange av de offentlige sykehusene (jeg tror det gjelder alle) setter en grense på 3+3 forsøk, ja. Det er jo for at flest mulig skal få tilgang til dette godet, selvsagt. Ønsker man seg flere så må man da finansiere det på egen hånd.

- Er ikke helt sikker på svaret ang utgiftene, men det er slik at man kan få dekket medisinkostnader over 15000 per barn/tre forsøk, og det tror jeg er uavhengig av hvor man tar disse forsøkene. Det betyr imidlertid i så fall at man ikke får refundert noe etter at man har hatt et privat forsøk og to offentlige.

- Nei, det er ikke vanlig å sykemelde seg med en gang man begynner å spray. Jeg har hørt om noen få som har gjort dette, men de færreste har bivirkninger som tilsier at det er nødvendig.

Lykke til med forsøket!

Skrevet

Takk for svar =)

OK, det betyr at man "får" max. to barn offentlig, selv om man evt. lykkes på første forsøk og andre forsøk? Hehe, før hadde jeg nemlig lyst på fem barn, og selv om jeg har justert antallet nå, så vil jeg fortsatt helst ha flere enn to =) Men da får man heller investere litt når den tid kommer :) Ikke meningen å virke kravstor her altså, bare lurer =)

Skrevet

Det er alltid lov å lure, vet du :-)

Ja - to barn, i utgangspunktet - men det er jo noen som får flere enn de to du nevner på det offentliges regning, men da er det fordi de får tvillinger den ene gangen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...