Gå til innhold

Faen i helvetes departement og elever og skole

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg så lei av å leke skole med enkelte at jeg spyr. Faens vurderingsforskrifter som gir elever mulighet til å være borte hele året og så dukke opp og kreve vurdering. For det er SLUTTKOMPETANSEN som teller. Ikke om du har gjort en dritt hele året igjennom. Og denne jævla ungen møter meg ikke i det hele tatt. Jeg strekker og strekker meg, og han skygger banen og hevder sin rett. Jeg er så LEI. Til info er denne ungen 22, og jeg har jobbet hardt frem til vinterferien for å holde han i gang. Men da hadde han vært på skolen 3 ganger siden jul, og jeg la saken død. Til forrige uke da han plutselig skulle leke skole igjen. Og nå gidder han ikke engang møte på heldags. Men han har sikkert unnskyldningen klar. Og det er nok neppe hans feil. Vekkeklokka, bussen, mora, meg (som hadde prøve den dagen han var trøtt).

Og ja jeg er en god lærer. Men nå er strikken slutt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men kan han altså med loven i hånd kreve at strikken blir enda lenger? Det er jo utrolig.

Skrevet

Skolestrikker er nå fulle av bomull. Så ja. Drit i skolen, møt opp og krev sluttevaluering. Jeg krysser ikke en pinne mer for den dritten. Håper han får et fint liv. (Det gjør han ikke, for han er ... finner ikke uttrykk som egner seg .. men looser er vel noe av det jeg forbinder med det..)

Det som er verst er at han ikke eier skam. Han tropper opp og forlanger tilrettelegging, og legger skylda på meg for alt. For lite oppfølging etc. Og da jeg sendte brev hjem til han far ble han dritsur, for han var jo myndig. Men jeg fikk ikke kontakt med han selv hverken på tlf, mail eller andre måter.

Skrevet

Neste gang han kommer kan du be han holde et to timer langt foredrag i gjeldende for resten av klassen. Da får han vurderingen sin, og du kan ta deg en latte.

Skrevet

Vurdering er nå gitt. Drittunge. Ikke vurdert. Gratulerer du har kastet bort ett år. Og ens skoleplass for noen som kanskje hadde villet.

Skrevet

Er det bare jeg som har på følelsen av at den neste skolemasakren kommer til å bli utført av en lærer?

Skrevet

Jeg er rolig nå... men takk for omtanken. Forresten er jeg veldig bekymret etter siste hendelse i Tyskland. Mine elever spiller fortsatt CS og bordtennis. Og de har vært på the gathering sammen med han som ringte inn bombetrusselen på Gjøvik vgs.

Kriminelle hele gjengen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...