Gå til innhold

Vekt..Noen som kan svare meg?:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos jordmor i dag. To uker siden jeg var der sist siden hun ikke hadde ledig før.

Forrig gang jeg var der hadde jeg gått opp til 59, 7 men nå hadde jeg gått ned til 59,5.

Før jeg ble gravid veide jeg: 52.. bare lagt på meg 7,5 kilo..

Jeg føler jeg spiser helt normalt og ofte. Jordmor mente jeg burde legge på meg litt mer ellers ville jeg bli veldig tynn etterpå..

Flere som har gått ned i vekt på slutten?

Hva kan det skyldes??

Setter pris på tilbakemelding:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvor høy er du, er 52 kg normal vekt for deg??

Dersom det er det så trenger du ikke gå opp så mye, en veninne av meg som er normal vektig gikk bare opp 2 kg i hele svangerskapet, hun fødte en frisk og normal gutt på 3600 . Hun ammer og har ikke gått ned noe nevneverdig etterpå, har mye energi og går mye tur=)

Jeg venter min andre, gikk ned fra 68 til 66 kg pga mye kvalme i begynnelsen av svangerskapet, nå er jeg i uke 37 og veier 72 kg. Har altså lagt på meg totalt 6 kg, hvor 4 over min normal vekt. Jeg er 170 høy og normalt muskelsatt.

Jeg har ingen planer om å gå opp noe særlig mer, går mye turer for å holde vekta og spiser sunt. Jordmor trodde jeg skulle slippe unna med ca 73 kg totalt før fødselen. Det var normalt å ikke legge på seg noe særlig på slutten sa hun til meg.

Skrevet

Jeg er 164 cm høy og 52 kg er normal vekt for meg..

Da trenger jeg ikke bekymre meg:) Takk for svar:)

Skrevet

Jeg gikk ned på slutten sist.

Vi som er litt tynne fra før burde egentlig gå opp litt mer enn de som har litt ekstra. Man kan bli veldig tynn pga ammingen etterpå og da er det greit å ha litt ekstra å tære på.

Det som skjedde meg var at jeg gikk opp 11 kg, men gikk ned igjen til 10 før fødsel.

Etter fødsel ammet jeg jo til gutten var 10 mnd, og da gikk jeg ned en del. Er ikke så høy, så 5 kg i minus blir fort for mye for meg.

brukte enda et år på å komme opp i min normale vekt.

Det du kan gjøre er å passe på å ha en del lett tilgjengelig energi etter fødsel, slik at om du merker at du går ned så kan du prøve å forhindre dette. Det er egentlig ganske smart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...