Mini09&Lille12 Skrevet 29. april 2009 #1 Skrevet 29. april 2009 Jeg har nesten ikke hatt kynnere i det hele tatt under svangerskapet. Er i uke 36 nå. Har hørt man får vanskeligere fødsel da, i og med at kynnere er livmora som trener seg til fødsel. Eller er jeg bare rett og slett heldig som ikke har hatt så mye? Er førstegangsfødende og tenker mye.
Stine - gull09 + liten spire11 Skrevet 29. april 2009 #3 Skrevet 29. april 2009 Jeg har heller ikke hatt noe særlig med kynnere. Vet ikke hva kynnere er enda så kan ikke ha hatt noe særlig med det! Men mener og ha hørt at det er vanlig at man har mindre av det som førstegangs enn andre osv.. men håper ikke fødselen blir tøffere av den grunn !!
snart3-4-5barnsmor.87 Skrevet 29. april 2009 #4 Skrevet 29. april 2009 jeg er førstegang og har de hele tiden, har gått hjemme i mange mnd pga jobb og kynnere.... kan ikke reise meg engang da blir magen helt hard er uke 31+4 i dag og blir bare mere... i begynnelsen viste jeg ikke jeg hadde de, jordmor fortalte meg de for jeg kjente de ikke rett og slett, så mulig å ha de uten å vite de
Mini09&Lille12 Skrevet 29. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 29. april 2009 Jeg er ikke helt sikker på hva kynnere er selv jeg, for hører mange sier de er vonde og ubehagelige, må være hjemme fra jobb osv.. Jeg har jo kjent magen er hard innimellom, men det er ikke plagsomt. Bare trodd jeg har spist mye og at det er liten plass osv.. ;-) Kanskje det er kynnere jeg har da. Hmm..
snart3-4-5barnsmor.87 Skrevet 29. april 2009 #6 Skrevet 29. april 2009 kan høres ut som kynnere jeg føler lett ubehag, litt ann pusten nå når de skjer selvom jeg ikke gjør noe... hehe så de kan lett være de uten noe ubehag også
100%mamma. Skrevet 29. april 2009 #7 Skrevet 29. april 2009 Er andregangsfødende i uke 37. Har lite kynnere, kjenner dem nesten ikke. Hadde ikke med førstemann, ingen vanskelig fødsel på grunn av d. Fødselen min fra begynnelse til slutt var på hele 4 timer!! Håper d går like greit denne gangen å. Lykke til:)
Tilde*** Skrevet 29. april 2009 #9 Skrevet 29. april 2009 jeg venter nr 2 nå...men med førstemann hadde jeg ikke en enste kynner (som jeg merket hvertfall). fødselen starte helt plutselig og var over på 5 timer:) det var selvfølgelig vondt, men kan neppe regnes som en tøff fødsel! lykke til alle sammen:)
Fraulein Skrevet 29. april 2009 #10 Skrevet 29. april 2009 Kan ikke tro at det skal stemme , du trenger ikke kjenne at du har dem etter som jeg har forstått. Selv er jeg gravid for tredje gang har hat mye kynnere i alle svangerskapene, har "på tross av dette" hatt to knalltøffe fødsler som begge har endt i hastekeisersnitt...... Har masse vonde kynnere nå også til ingen nytte....skal ha keisersnitt om noen uker. Bare slapp av, jeg synes iallefall at du er heldig... ;-) Lykke til med innspurten og fødsel, dette går bra!!!
gammel røy Skrevet 29. april 2009 #11 Skrevet 29. april 2009 Hadde ikke en eneste kynner som jeg kunne kjenne under forrige svangerskap, hadde en kort og enkel fødsel. Ikke bekymr deg unødig, du.
Må jeg ha nick? *Nr3påvei* Skrevet 29. april 2009 #12 Skrevet 29. april 2009 er 2.gangs og har en del kynnere denne gangen.. med første så kan ikke jeg huske at jeg hadde noen i det hele tatt.. men hadde en veldig lett fødsel..(fra første svake rie til hun var ute, ca 9 timer). så tror nok ikke det har noen sammenheng..
Sofapute Skrevet 29. april 2009 #13 Skrevet 29. april 2009 jeg hører at folk sier dette, men jeg tror ikke at det stemmer. I mitt forrige svangerskap hadde jeg helt villt masse kynnere, uten at det hjalp ved fødselen. Livmora mi jobba så dårlig i slutten at jeg måtte ligge med drypp i begge henda.. Har masse kynnere nå også, men ingen forventning om at det skal hjelpe... bare håper det går bedre uansett
Thessa og Bebbis Skrevet 29. april 2009 #14 Skrevet 29. april 2009 Ta det helt med ro! Det har ingen sammenheng i det heletatt! :-) Min mor har aldri hatt en kynner i hele sitt liv og har 3 drømmefødsler bak seg. Jeg har desverre masse kynnere, og skulle gjerne vært foruten :-) Min jordmor sier også at fødsel og kynnere ikke har noen sammenheng!
Gjest Skrevet 30. april 2009 #15 Skrevet 30. april 2009 hei. jeg haddde veldig mye kynnere i mitt forrige svangerskap og hadde en fin og rask fødsel så kan ikke si at det skal være noen sammenheng med det å få en vanskelig fødsel pågrunn av kynnere.
godiva med 3 gull Skrevet 30. april 2009 #16 Skrevet 30. april 2009 har ikke hatt noen kynnere jeg har merket i mine 2 svangerskap. Første fødsel var lang og vanskelig, ikke moden og stort barn. Fødsel nr 2 var drømmefødsel. :) Har LITT kynnere denne gangen, ikke vonde, men merker dem.. så vi får se om de har gjort noe om noen uker..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå