Anonym bruker Skrevet 29. april 2009 #1 Skrevet 29. april 2009 NEI, jeg gjør ikke det! Nærmeste en kommer våpen her i huset er brødkniven. MEN, jeg kunne hatt hagla oppbevart på den måten uten at min datter ville tatt den med på skolen og gått berserk. For min datter er en trygg, selvsikker jente som takler sine egne følelser på en nydelig måte og som ikke minst sier ifra når hun har det vanskelig, eller om noen andre ikke er snille med henne! Hun er snill, omtenksom, omsorgsfull, smart, gavmild, inkluderende, osv osv, likevel blir hun plaget nå og da, fordi andre usikre barn ikke har det bra med seg selv! Følg med på barna deres! Hvis en har så dårlig forhold til barna sine at de ikke tør å si ifra hjemme om at de blir så plaget på skolen, at de heller tar med seg våpen i sekken, DA er det på tide og innvolvere seg litt altså!! INGEN er perfekte, men det minste vi burde gjøre er å sørge for trygge barn! Og mobbing er IKKE lov! Min datter ville aldri mobba noen, og hun vil til og med i de fleste tilfeller si ifra når noen ande blir mobba! Mobbing i skolealder kan ødelegge barna våre for resten av livet, eller verre at de velger å ta livet sitt. For det er VONDT å bli mobba! Lær barna deres å være snille, det trenger de hele livet!!!
Anonym bruker Skrevet 29. april 2009 #2 Skrevet 29. april 2009 Jeg ble mobbet på skolen og sliter med det daglig, nå er jeg 30 år !! ENIG MED DEG !
Anonym bruker Skrevet 29. april 2009 #3 Skrevet 29. april 2009 Ikke alle barn som blir mobbet, forteller det hjemme, selv om de VET at de da hadde fått hjelp og støtte. Det kan være bruddstykker som kommer, når det har blitt galt nok. både mobber og offer er flinke å skjule hva som skjer ofte. Det er nok ikke alltid nok at en har det bra hjemme, og kan fortelle alt hjemme...... Skolene må bli flinkere her, men det vil alltid være mobbere. Se bare her inne; enkelte lirer jo av seg de utroligste ting i angrep og forsvar, og har til tider holdninger som kan få nakkehår til å reise seg. Hvilke holdninger tror dere barna deres får med seg hjemmenfra?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå