November nurk, i Desember Skrevet 29. april 2009 #1 Skrevet 29. april 2009 hallo. titter inn her. for her er det vel flere som har begynnt på bilsete 2. Vi har begynnt å titte litt. Trenger litt tips. Does/donts? På forhånd takk;)
Barbafin Skrevet 29. april 2009 #2 Skrevet 29. april 2009 Vi har Britax Multitec og er kjempefornøyd med den. Vi måtte bytte litt tidlig ettersom småen var stor for alderen og syntes det passet best. Vårt sete kan brukes både bakovervendt og forovervendt, noe som var en forutsetning for oss. Ett godt tips er å prøve først, både babyen i setet og setet i bilen. Det er ikke alle setene som passer i alle bilene!
November nurk, i Desember Skrevet 30. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 30. april 2009 det er sant. gutten vår er over 10 kg og straks 5 mnd. fortsetter dette. er straks denne 13kg stolen for liten. Og da må vi vel ha en slik som kan stå begge veier vi også
annki83 Skrevet 30. april 2009 #4 Skrevet 30. april 2009 hei vi kjøpte besafe izi kombi til snuppa vår som stol nr to. den kan du ha begge veier å den er veldig god. snuppa sitter høyt oppe å kan se ut av vinduet på bilen det er stas. den er ikke for rett i ryggen som jeg føler mange andre bilstoler er. den har kommet veldig bra ut i tester å er en av norges mest kjøpte barnestol. ble anbefalt den av mange når vi var rundt på butikker å såg. den selges hos de fleste barne utstyrs butikekr og også amnge bilforhandlere og mekonomen. http://www.babyplaneten.no/productdetails.php?product=1125
moota m storebror&lillebror Skrevet 30. april 2009 #5 Skrevet 30. april 2009 Jeg vil også anbefale britax mutli tech. Gidder ikke skrive om den siden det allerede er gjort =) Jeg vil også fraråde deg acta gracoen 9-18 kg. Jeg følte den ble veldig åpen og ustødig. I tillegg er det en "teit" måte å feste selen over skulderen. Vi likte setet så dårlig og følte det var så usikkert med selen over skulderen når storesøster skulle bruke 3-punktselen så vi kjøpte ny stol til henne.
su-su-susa-i-hodet m/rampegutt Skrevet 30. april 2009 #6 Skrevet 30. april 2009 Me- on the other hand.. er kjempefornøyd med Acta Graco cosmic comfort Poden er snart 14 mnd og sitter som en konge i stolen. Mye støtte i hele stolen (finnes ikke ustødig i vår bil hvertfall), lett å regulere og feste selene. Den kan brukes begge veier. Nok et bevis på at man bør prøve stolene i egen bil med ungen i før man kjøper. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 30. april 2009 #7 Skrevet 30. april 2009 Jeg hadde opprinnelig besafe combi og var veldig fornøyd, men det er lite! Et av de setene som er kortest i ryggen, så vår vokste ut av det lenge før han var 2,5 år. Da gikk jeg over til britax multitech, pga ville at han fortsatt skal sitte bakovervendt. Sitter fint i det ennå, nå er han 3 år. Må nok snu det snart, selv om det er laaaang igjen til vektgrensa, pga han er såpass høy. Så tenk litt på det når du velger sete nr 2, er det til en gutt som ligger på, tja feks 97-percentilen i høyde, bør du ikke kjøpe besafe combi hvis du vil ha han bakover en stund. De setene som er lengst i ryggen er britax multitech og et acta graco-sete, muligens også et annet britax sete men husker ikke navnet:)
Anonym bruker Skrevet 30. april 2009 #8 Skrevet 30. april 2009 Snuppa er snart 1år,men vi bytta til sete 2 når hun var 8mnd pga hennes nyskjerrighet å at vi ville selge baby sete vårt. Vi havnet på sete Britax Multi-Tech som sete 2... Er kjempe fornøyd. Når vi kjøpte det på Barnas Hus så anbefalte de dette fremfor besafe De mente det var litt enklere å håndterer.. Men de er ganske like i testene har jeg sett, å som de også poengterte på Barnas Hus.. Vi har stilt sete slik at hun ikke sitter for bratt. Ser godt ut av vinduet å virker veldig fornøyd i dette sete. Men råder deg til å gå i butikken å prøve sete dere tenker å kjøpe bilen. Fordi bilene og setene er så forskjellige.. Lykke til med valget.
November nurk, i Desember Skrevet 1. mai 2009 Forfatter #9 Skrevet 1. mai 2009 takk for tips. cluet er vist å prøve seg frem. vi får ta oss en runde i butikkene å teste ut litt.....
moota m storebror&lillebror Skrevet 2. mai 2009 #10 Skrevet 2. mai 2009 Det kan være lurt å lese litt om setene slik at du har 2-4 i tankene når du går. Så slipper du å prøve 10 seter og fremdeles være like klok. Det er jo noen som er sikrere enn andre og det er litt ulike prisklasser alt etter om det er den siste modellen eller en eldre utgave. Og husk at det ofte er tilbud på setene, så hvis det ikke haster kan det svare seg å vente et par mnd til et godt tilbud kommer. Barnas hus har ofte tilbud på både britax multi tech og be safe vet jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå