Gå til innhold

Vekt..Noen som kan svare meg?:)


Piola

Anbefalte innlegg

Var hos jordmor i dag. To uker siden jeg var der sist siden hun ikke hadde ledig før.

Forrig gang jeg var der hadde jeg gått opp til 59, 7 men nå hadde jeg gått ned til 57,5.

 

Før jeg ble gravid veide jeg: 52.. bare lagt på meg 7,5 kilo..

 

Jeg føler jeg spiser helt normalt og ofte. Jordmor mente jeg burde legge på meg litt mer ellers ville jeg bli veldig tynn etterpå..

 

Flere som har gått ned i vekt på slutten?

Hva kan det skyldes??

 

Setter pris på tilbakemelding:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gikk ned 1 kg mellom uke 38 og 39 og har holdt stabil vekt i forhold til før fødselen (gikk ned 5 kg initialt som jeg nå nesten har gått opp igjen). Jordmor har ikke lagt noen vekt på dette. Jeg føler også at jeg har spist normalt. Nå har jeg litt å gå på i utgangspunktet, så blir uansett ikke for tynn..

 

Akkurat nå er jeg på føden og venter på at riene skal komme i gang. Hadde vannavgang i natt (39+1), så er litt utålmodig... Håper jeg snart får se tassen, da kan jeg også fortelle om han er normalt stor til tross for min manglende vektøkning på slutten :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

I mitt første svangerskap startet jeg på 51 kg (163 cm høy). Vektøkningen kom mellom uke 18-28. Etter dette økte ikke vekten. var 61 kg i uke 28 og 61 kg ved fødsel (2 uker over termin).

 

Dette svangerskapet har vært eksakt likt. Startet på 51 kg. Har ikke økt vekten siden uke 29 (all vektøkning kom mellom ca uke 16-29). Er 61 kg nå og har termin om en uke.

 

Føler at jeg spiser akkurat det samme som før, men blir nok fortere mett da det ikke er så mye plass.

 

Jeg ble veldig tynn etter fødsel sist svangerskap, så jeg burde nok lagt på meg litt mer enn 10 kg. (Helst 13-15 kg)

 

Jordmor og gynkolog sier min vektøkning ikke er unormalt. Noen legger på se mye på slutten, andre ingen ting. Så lenge babyen vokser og trives er det ingen fare. Be om å få en Ultralyd for å se at barnet vokser normalt.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har jo lest at det er helt normalt at enkelte går noe ned i vekt de siste ukene før fødselen... Så det jordmoren nok mener er at den totale vektøkningen din kunne vært mer, siden du er slank i utgangspunktet.. Hadde det vært meg som hadde gått ned litt, så hadde nok ikke jordmoren bemerket det.. Jeg har litt mer å gå på.. Men du sier du spiser normalt og ofte, å da får både du og den lille næring.. Men du kan selvfølgelig bli veldig tynn etter fødselen, når ammingen kommer i gang.. Tanten til samboeren min måtte slutte å amme tidligere enn hun ønsket, for når ungen hennes begynte å bli stor og ville spise mer, så "spiste hun henne opp" som hun selv sa.. Hun var så tynn at hun ble anbefalt å slutte med amming.. Det er vel derfor vi i utgangspunktet skal legge på et litt ekstra lager på rumpe og lår.. hehe.. ;)

 

Ändre personer går opp i vekt på slutten, å spessielt de med vann i kroppen.. Jeg har begynt å få elefantføtter, å hendenene mine er så hovne at ene handa mi er vissen og sover stort sett hele dagen pga en nærve som er i klem... Så her går vektpilen oppover med skyttelfart... Men jeg trøster meg med at mye av det er vann, og kan ikke tenke at det er "fett-kg"... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...