Gå til innhold

Dere som har trillepike...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gammel var barnet deres når dere begynte med trillepike?

Hvor mye betaler dere i timen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke det nå men hadde det med nr2. Hun begynte å passe ham da han var 5 mnd og fikk rundt 25 kr timen.

Skrevet

trillepike? aldri i verden om jeg lar ei "lita" jente løpe rundt og trille ungen min... men må man så må man.. men den trim turen koser jeg meg med selv, stas å trille!

-For all del: Bra for de som ikke klarer å trille selv

Men jeg er nå en typ. førstegangs: overbeskyttende, redd for fremmede og skal klare alt selv:P

Skrevet

Jeg begynte å passe en liten gutt da han var fire uker da jeg var liten. Jeg var vel 13 år ca. Stor stas. Var også barnevakt for tvillinger da jeg var ett, to år eldre.

Men jeg for min del ville kanskje ventet til han var på den alderen han er nå (min altså, halvt år ca). Nå kan han sitte våken i vogna, og slår seg ikke helt plutselig vrang på tur. Ser for meg at det kunne vært en fin løsning ved neste korsvei, når vi får nummer to.

Husker jeg fikk en 20-kroning ihånda, nesten uansett hvor lenge jeg hadde vært ute. Men en 10 kroner i timen fikk vi vel. Og kanskje et par hundrelapper for en kveld som barnevakt. Nå syns jeg 20-30 kroner i timen høres fint ut. Eller en femtilapp per ganger? Hadde nok satt stor pris på den tjenesten om jeg virkelig hadde hatt behov for den.

Altså, litt synsing fra meg som absolutt ikke har noe erfaring med det selv:)

Skrevet

5 måneder får 30 kroner timen:)

Skrevet

Hehe, forstår deg som er skeptisk. :-)

Jeg har også vært det lenge, men nå er lillejenta 9 mnd, og jeg har behov for å få gjort litt husarbeid m.m. uten en liten rampejente som henger i føttene mine hele tiden (hun vil helst henge i buksa til mamma hele tiden, lille mammadalten min). Mannen min jobber lange dager, så jeg har tenkt å bruke en trillejente en til to ganger i uken, foreløpig bare en time om gangen. Og jada, jeg klarer fint å trille turer med jenta mi selv. Det er ikke det. Vi er stort sett ute på tur hver formiddag. :-)

Men som sagt, det er litt avlastning som trengs. Og jenta som skal passe henne er 13 år, så det er vel strengt tatt ikke ei "lita" jente heller. :-) Jeg blir jo litt lei av å sitte på gulvet å leke med lillejenta time etter time, så det kan helt sikkert bli kjekt å få komme ut med trillejenta og leke litt et par ganger i uken. :-) (Håper jeg hvertfall....)

Skrevet

Off jeg og er nok litt skeptisk til det. Så her en dag at det var en jente på rundt 12-13 som gikk rundt med en barnevogn. Hun gikk ute i veien. å ikke for forthaue. Likte ikke helt det nei. Så tror nok ikke det blir trillepike her nei.

Men 12-13 åringer blir vel gla for 25 - 30 kr timen tenker jeg :)

Skrevet

Trillepike og trillepike. Har ei nabojente (ho går i 5.klasse) som av og til kjem på besøk og spør om å få tille litt (på ein grusveg rett ovan for huset, der det kun er fastboande som køyrer). Om det passar seg sånn, så får ho trille han. Då trillar ho til ho går lei, og då er han som regel sovna. Gir ho ikkje nokenting for det, er jo ikkje slik at eg har noke behov for at ho trilla, men lar ho gjere det for å glede ho. Hugsar sjølv det var veldig stas å få trille småtroll då eg var lita.

Men småen var vel kanskje 4mnd då ho trilla han første gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...