Gå til innhold

Kynnere hvert 5 min uke 28...??

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går kveld, satt bare foran tv'n, så hadde jeg plutselig kynnere hvert 5-7 min i nestn halvannen time..... hva var det for noe??`pleier liksom ikke ha mer enn ca 5 eller noe i løpet av en dag.... hmmmm.... men så gikk det tilbake til "normalen"... merkelig:-)

Noen så har erfaring/peiling rundt dette??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

forresten, straks uke 29 (tida går jammen fort, he-he:-)

Skrevet

Jeg fikk tidlige, hyppige, kraftige kynnere allerede i uke 15. Ble 100% sykmeldt i to uker og etter det har jeg jobbet 70%. Jeg var sliten og trengte å ta det med ro. Nå i uke 31 har jeg fortsatt kynnere, men begrenset og jeg jobber fortsatt 70%.

Dersom du fortsetter å få kynnere på denne måten er det nok et signal fra kroppen om at den trenger mer hvile. Kynnere er bra, det forbereder kroppen på det som skal skje, men for mange er ikke noe særlig. Ta det opp med jordmor eller lege neste gang.

Skrevet

Hei!

jeg har hatt det slik flere ganger.

I uke 24 hadde jeg kraftige, regelmessige og kjempevonde kynnere. Var til sjekk på KK, og heldigvis hadde de ikke påvirket noe, så det var ingen fødsel på gang. Fikk konstatert uvi og ble satt på antibiotika.

På søndag var det 5 min mellom og kjempevondt. Ble en tur til på KK og fikk målt "riene" som de kalte det for til en styrke som var lik dem jeg hadde i begynnelsen av fødselen med forigemann. Men de hadde ikke påvirket mormunnen denne gangen heller heldigvis. Igjen var det en uvi som var synderen. Det kan vist fremkalle rier og er ikke særlig bra. . Er ikke nødvendig å ha symptomer på det heller vistnokk...

Ha fått en ganske kraftig antibiotikakur nå og har bare de normale kynnerne nå.

Jeg syns det var veldig beroligende å få det sjekket, selv om det ikke er noe gøy å tilbringe kvelden på obs posten.

Håper du finner ut av det da så du slipper å gå rundt å uroe deg, er jo litt tidlig om bebisen har lyst å komme allerede nå:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...