Gå til innhold

respektere de kristne?? SÅ RESPEKTER MEG DA!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har mange ganger blitt kritisert for min person av kristne helt siden jeg fikk barn, og til og med før det også..

Jeg traff noen kristne på bytur en gang (hvorfor de gadd å gå rundt i gågata her edru midt i helga blandt alt det bedugga folk aner jeg ikke, men det gjorde de altså), og de stoppa meg. Det de sa var "Ja det er jo ikke vanskelig å se at du er en synder og ikke kristen!" Eeeeh, hva i alle dager var poenget med det? Hva skulle de oppnå med noe så latterlig? Som svar fikk de bare "Åja, så fint da!" Såvidt jeg husker inviterte jeg dem på en drink for å demonstrere hvor likegyldig til hva de mente om meg jeg faktisk var.

En annen gang så var det en hel kristen familie som prøvde å TVINGE meg til å gifte meg i en alder av 19, for hvis ikke hadde jeg begått en dødssynd ved å få barn og leve som en hore osv osv med alt det derre vanlige tullet der...

Nå for ikke så lenge siden, fikk jeg høre at jeg er en skam for det kristne MORALSKE folk, siden jeg kunnne utsette barna mine for noe så utrygt som samboerskap foran ekteskap, og at jeg ihvertfall kom til helvete siden jeg hadde funnet meg en ny mann som da var stefaren til mine forrige. Og ja, jeg venter et nytt barn nå, med den nevnte samboeren. Svaret jeg gir hver gang noen prøver å kritisere meg for samboerskap og såkallt "horing" er: Hva endrer egentlig ekteskapet?? Det er kun et papir som en skriver under på, som egentlig sparer deg for å skrive testamente. THAT'S IT!

Men de kristne som faktisk gidder å svare meg, de sier at da er forholdet vårt velsignet av gud og jesus og hvermannsen, og at da kan vi unngå å komme til helvete og vi kan komme til himmelen...

Så får jeg alltid beskjed om at JEG skal respektere de kristne også (ved å gifte meg å gjøre alt det som passer dem og deres livsstil)! Men hva med å respektere meg og MINE valg? Er ikke GJENSIDIG RESPEKT en kristen ting ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe unnskyld at jeg ler :)

Jeg ser på meg selv som kristen, giftet meg før jeg fikk barn og alt det der..

Men jeg ville ALDRI sagt noe sånt :)

Folk må få gjøre som de vil, selvom jeg velger å leve på en annen måte..

Hvor i alle dager treffer du slike mennesker??

Skrevet

som sagt: På gata, på jobben, og gjennom felles kjente som en møter tilfeldig... Slumptreff rett og slett =p

Ja de er latterlige, men det irriterer meg grønn at de som ikke respekterer meg skal forlange respekt av meg... Jeg respekterer alle som ikke legger seg opp i mine saker jeg, uavhengig av tro og livsstil :-)

Skrevet

Det var jo helt feil av de å gå bort til deg å si sånn! Alle burte skjønne at det heller gjør ting verre når man holder på sånn, og det er ikke respekt! Men ikke ta alle kristne under en kam, for mange er ikke sånn :)

Og det at du skal gifte deg av respekt for de kristne? Det har da ingen ting med kristne å gjøre om du gifter deg eller ikke. Ditt liv!:)

Det som er meningen er vel å la mennesker bli kjent med Jesus og å fortelle de at Gud elsker dem. Ikke å fortelle deg hvor stor synder du er!

For de er ikke bedre enn deg..

Skrevet

neida, alle blir ikke greidd over samme kam.

Jeg respekterer andre standpunkt og livssyn, så sant de ikke "trør det over hodet på meg". Som sagt ovenfor: jeg praktiserer gjensidig respekt :-))

Skrevet

Vel, du har vært meget uheldig med din kristne omgangskrets og tilfeldige møter på gaten! Jeg kjenner ingen kristne som er sånn, ikke er jeg sånn selv heller. Jeg forventer ikke at folk skal leve på samme måte som jeg, og jeg skal heller ikke dømme dem eller deres tro for det.

Så; jo du har helt rett! De burde vise deg mer respekt. Du skal jo bestemme over ditt eget liv!

Skrevet

Jeg respekterer deg, selv om du tar valg som jeg ikke ville tatt. Du kan kanskje vinne noen venner på å ikke skjære alle kristne over en kam? Vi er som alle andre, vi er forskjellige. Å misjonere sin tro er ikke det samme som å dømme andre. Det er trist at det er så mange som ikke klarer å skille dette når de skal formiddle det glade budskap. Håper du er stolt av den du er og ikke lar deg tråkke på av andre, om de kaller seg kristne eller ikke. Vi er alle like mye verdt.

Skrevet

Jeg har på ingen måte "skjært alle over en kam" noe som jeg har presisert i andre kommentarer. Det jeg irriterer meg over (som faktisk talt kommer veldig godt fram), er de som faktisk fordømmer meg og driver på å nærmest trakasserer meg på grunn av min livsstil. Som sagt: jeg respekterer alle som respekterer meg. Jeg kan ikke ha respekt for de som ikke viser forståelse for at folk er annerledes enn de selv.

Skrevet

Jeg er sikker på at det finnes mange ateister, agnostikere, muslimer, budister, jehovasvitner og trailersjåfører som ikke respekterer deg. Men det betyr ikke at disse gruppene ikke respekterer deg. Det vil alltid være mennesker som er uenig i det livet du har valgt å leve og derfor tar avstand fra deg. Vær stolt av den du er, uansett hva andre måtte mene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...