Juni prinsesse Skrevet 29. april 2009 #1 Skrevet 29. april 2009 Arrgh... I dag er jeg litt irritert på jordmødre... Har noe med at jeg har vært til kontroll i dag, og føler ikke at jeg har fått den informasjonen jeg trenger for å føle meg trygg i ukene som kommer. Hun er ikke så flink til å informere meg uten at jeg spør, og jeg vet jo ikke helt hva jeg skal spørre om. I tillegg er det ikke alt hun kan svare på... Nokså ny i jobben, har for det meste vært på føden, men det er jo ikke min feil... I tillegg har jeg reagert på at de jordmødrene jeg har vært i kontakt med kritiserer og advarer mot sider som denne. Skremmende kaller de det. Jeg må jo diskutere med dem, og påpeker at du blir like skremt av å lese aviser og prate med folk du kjenner. Her kan du tross alt få råd og tips, og bli beroliget av at andre har opplevd det samme som deg. Når jeg så forteller litt om hvordan jeg bruker siden, så viser det seg at ingen av jordmødrene har vært her inne, og vet ingenting om hva som foregår... Tenk om alle landets jordmødre hadde laget seg en profil, og brukt noen timer i måneden på å lese innlegg, og eventuelt korrigere feilinformasjon som blir lagt ut her. Hadde ikke kostet dem mye, og det hadde vært en god kvalitetssikring av sidene her. Og det hadde også gitt dem verdifull informasjon om hva folk lurer på generelt sett når de kommer til kontroll. I tillegg nevnte jeg at jeg savner et svangerskapskurs som starter tidlig, går gjennom hele svangerskapet og som krysser over alle områder. Der du kan få informasjon om NAV, arbeid, helse, helsevesen, farskapserklæing, foreldrepenger, osv, osv. Men ikke minst treffe andre gravide i samme stadie som deg selv. Da henviste hun meg til internett...
Må jeg ha nick? *Nr3påvei* Skrevet 29. april 2009 #2 Skrevet 29. april 2009 hehe.. ;P sorry..skjønner du er irritert,men nå begynnte jeg å le.. ubestemmelig..
Sigbeth Skrevet 29. april 2009 #3 Skrevet 29. april 2009 Veldig godt forslag! Det med at jordmødrene burde være her inne
Mini09&Lille12 Skrevet 30. april 2009 #4 Skrevet 30. april 2009 Jordmora jeg har gått til har advart meg masse også! Hun sier det er bare det verste folk tar opp på slike steder fordi de er redde og de virkelig ille tingene, som kan skremme, og at det lønner seg å lese informasjonshefter fra legen. Er ikke helt enig der da, litt enig i at folk spør om mye rart, som har kanskje fått meg til å studere litt også, men er da koselige ting også!! Og mange ganger jeg har blitt beroliget innpå her. Jeg tror folk skjønner hva man kan spørre om innpå her og hva som må ringes om! Blør man eller har kjempevondt er det føden man ringer er man smart! Jeg setter hvertfall kjempe pris på denne siden her!!
Juni prinsesse Skrevet 30. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 30. april 2009 Jeg er helt enig med deg. Og så kan du jo ofte lese fra subjektet om du bør styre unna tråden. Jeg har fått masse god hjelp av å lese om "koselige" fødsler, og jeg plukker med meg en masse småtips som jordmor ikke kommer på å nevne. Kjedelig at de uttaler seg så negativt om noe de ikke vet noe om. Og så kunne de som jeg tar opp selv vært med å ta vekk det som kanskje ikke er helt bra. Men det er ikke mye du kan lese her, som du ikke likevel hører eller leser om andre steder..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå