Gå til innhold

Bergen eller stavanger?? trenger tips

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er så usikker på om vi skal reise til bergen eller stavanger i sommer.

Liker at det er litt å gjøre og se på, og reiser når jeg er ganske så gravid og med en datter på 2 år.

Trenger tips:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Reis til Stavanger! Hehe, litt patriot her, bor i Stavanger selv så :)

I slutten av juli er det gladmatfestivalen, masse god mat, yrende liv og forhåpentligvis flott vær :) I tillegg har man Kongeparken som er supert for både voksne og barn :)

Skrevet

stavanger!!

wm i sandvolleyball i slitten av juni,glamat i slutten av juli,masse digg konserter,og det sker noe heeeele tiden!! kort vei til masse flotte strender,hellestø,sola osv.. masse flotte restauranter og kafeer,masse å finne på for store og små! kongeparken er super,og dyreparken med kaptein sabeltann 9-29 juli 3timer med bil,eller litt mindre med tog unna. :):)

Skrevet

Er fra Stavanger, og har bodd i Bergen i mange år, så burde vel kunne uttale meg nokså objektivt..

Tror Stv passer bedre for en jente på 2 år, er mer å finne på for så små der enn i Bg, og er en mindre by å orientere seg i/ kortere avstander. Bergen er en interessant by, historisk spennende og med et flott bysenter, men er litt mer upersonlig, stressende og ikke minst mer tilrettelagt for familier med større barn på ferie. Er museum osv her, men er vel ikke det en 2-åring synes er kulest..

Eneste Bg har som ikke Stv har lenger er badeland, men til gjengjeld er ikke det så superfantastisk at det gjør noe, Havanna var mye bedre;)

Skrevet

Bra byer begge to:) Jeg kjenner best Bergen siden jeg bor i sentrum, og her er både fjell og sjø i gåavstand.

Aktiviteter for en 2-åring:

- fløien. Her er en barnehage og en trollskog. Barn elsker å ta banen opp og vogn ned:)

- turisttoget som går fra fløien og rundt til alle severdigheter. Kjempe populært for barnehager. Toget er åpent med et lite tak over.

- akvariet.

- nordnes sjøbad. Før eller etter akvariet så ta turen dit. Barnebasseng.

- naturhistorisk og kulturhistorisk museum. Voksne 30 kr og barn gratis, med en fin museumshage bak. Utstoppa dyr i andre etg. perfekt for en 2-åring. Greit om det regner. Lekerom på kulturhistorisk.

- gamle Bergen. En liten busstur ut i Sandviken fra bryggen, eller gå på 30-40 min. Gamle hus, ofte teater, og salg av skillingsbollder. Følg med i bt i spalten hva skjer. Der er det en egen kolonne for barn.

Skrevet

Jeg bor i sentrum med to toåringer, og vil si at det absolutt er en by for toåringer:) Badeplass, akvariet, fløien og ikke minst gamle Bergen og Nordnes sjøbad.

Skrevet

har en bror i bergen med to åring og jeg bor midt i mellom de to stedene selv med en 5 åring.

tror jeg ville valgt stavanger pga de flotte strendene og korte avstander samt mye gøy i sentrum om sommeren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...