Miza Skrevet 29. april 2009 #1 Skrevet 29. april 2009 Pluggen er 2 mnd på fredag. Ser i avisene at nå kommer sommervarmen.... Han er veldig varm i utgangspunktet. Hva gjør jeg i juni/juli/august hvis det blir veldig varmt? Kan jeg gi ham kokt vann på flaske i tillegg til å amme? Eller vil han da slutte å ta brystet?
flypapir Skrevet 29. april 2009 #2 Skrevet 29. april 2009 Slik jeg har forstått det skal det holde med amming.. Min erfaring er at de små krever mat oftere når det er varmt slik at de får dekket væskebehovet. Du kan også godt prøve å gi litt kokt vann dersom du føler at det er behov for det. Er jo greit at de lærer seg å like det også. Men du trenger ikke bli bekymret dersom han ikke drikker masse vann..
Miza Skrevet 29. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 29. april 2009 Han spiser med 2,5tm mellomrom nå... Moro hvis det skal bli enda oftere... Gud, jeg kommer til å bli kjent som "hu med puppen" på stranda til sommeren... Ja,ja. Sånn går det når meningen med livet mitt plutselig ble en 6kg bylt, med armer og bein i alle retninger, som svarer meg med "Blæh", når jeg spør om han kan si "Mamma"...
flypapir Skrevet 29. april 2009 #4 Skrevet 29. april 2009 Hehe.. Du kan jo prøve å gi litt vann mellom slagene også, dersom det blir veldig hyppig amming. Bare pass på at det ikke går utover eventuelle økedøgn og melkeproduksjonen så går det nok helt strålende!
A og G Skrevet 29. april 2009 #5 Skrevet 29. april 2009 du KAN gi vann, men sålenge du har nok melk og han spiser ofte nok er det ikke behov for det. Blir nok å spise mye oftere siden han blir tørst, men så lenge du lar han gjøre det så går det bra med han, kanskje værre med deg som må sitte å amme så mye... (bare husk at det gjelder hvis du har nok melk da)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå