Gå til innhold

Å herregud, nå har jeg sett det og!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HELT UTROLIG !!!

*riste på hode*

Skrevet

hadde ikke blitt brukt her hjemme, ikke engang om vi så hadde fått betalt for det!

fins da måte på ja!

Skrevet

Himmel og hav, er det mulig???

Skrevet

Synes den var genial jeg! Så kan mor slappe av litt mens barnet leker trygt. Billig var den og!

Skrevet

selvsagt var det en kvinnelig oppfinner på den:P

Skrevet

Sånn har nå hengt bilder av på helsestasjonen siden jeg begynte å gå der første gang. Blå utenpå og røde inni. Første gang jeg var på en hs med egne barn var i 1996.

Skrevet

Jeg er helt enig i at det er langt over grensen. Men det synes jeg mye annet i dag også er.

Men her gikk altså grensen for Dibberne. Om fem år skriver dere innlegg her inne med; Gjett hva jeg så i dag. En mor som lot barnet gå uten beskyttelseslue. Slike foreldre burde ikke få barn.

Sann mine ord, det kommer. Og det går veldig liten tid før det kommer til alle må ha det for å være gode foreldre.

Skrevet

jeg har en bror som måtte gå med hjelm når han var 7 mnd. dette var fordi han hermet etter den eldste og ville gå han også.. han reiste seg når han var 6-7 mnd, og hadde ikke kontroll i det hele tatt og ikke vett til å holde seg når han hadde reist seg, noe som resulterte i at han datt og slo hodet i gulvet.. for å unngå at han skulle skade hode så gikk han med hjelm, fordi mamma skulle sleppe å binde han fast når han låg på golvet og hun skulle lage middag eller lignende. viss han ikke hadde hjelm måtte hun sitte ved siden av ham hele tiden, for å unngå at han skulle falle...

hun brukte da hjelm for at gutten skulle få utfolde seg! noe galt med det eller?

Skrevet

Jeg gikk med hjelm da jeg var liten... :)

Jeg mangler øye-hånd koordinasjon, så jeg tar meg ikke for når jeg faller eller det kommer en ball e.l. mot meg (gjør det ikke engang nå i voksen alder). Dermed falt jeg på hodet og var konstant blå i ansiktet. Mamma var redd for å bli anmeldt pga utseendet mitt :)

Men det var vanlig sykkelhjelm tror jeg...

PS: Det er lov å le, men det er helt sant!

Skrevet

Hehehe, for en trist verden vi lever i. Litt knall og fall hører jo med når under lærer å gå (snakker da om FRISKE unger). Vi lever i en tåplig kultur hvor alle naturlige ting skal sykeliggjøres.

Skrevet

Jaha? Hva er problemet med en slik hjelm?

Hadde en slik jeg også når jeg var liten.. ;p

Skrevet

hvis man fjerner smerten ved å falle, så lærer aldri barnet at det å dette med panna først er VONDT og potensielt farlig. Det er bedre at de faller å slår seg når fallhøyden er LITEN og hodet er skapt for å tåle en solid støyt. Så lenge en bruker sunn fonuft og litt folkevett så er det helt undøvendig å bruke hjelm på barnet. (Så lenge barnet ikke har skader/sykdommer som taler for selvsagt)

Sikkert flott for de mødrene som blir fra seg i flere uker fordi barnet får en kul, men tilogmed de må lære seg å godta at knall og fall er en del av innlæringa til de små. Heller en stødig unge med noen vonde fall bak seg enn en ustødig unge uten et eneste blåmerke.

Skrevet

enig! det er bare sunt at barn får kjenne litt på smerte og slå seg litt. Det å gå, for så og ramle fører sjelden med seg noen alvorlige skader. Det er jo verre hvis man er høyt over bakken eller ramler ned en trapp.

Nei, barn er faan ikke så skjøre. Før i tiden gjorde barn alt mulig rart uten at det var noen spesielle sikkerhetsgreier. Det var ikke vanlig med bilbelte, det var ikke vanlig med sykkelhjelm, det var ikke vanlig med lekegrind osv... men de fleste gikk det jo bra med ;) Jeg er selvfølgelig glad for at vi har mange av disse sikkerhetsgreierne, men vi må ikke gjøre slik at barna ikke tåler noe, eller ikke kjenner sine smertegrenser.

Tror barna blir mindre flinke til å ta vare på seg selv hvis de er vant til å ture på som de vil fordi de har en hjelm. hva skjer når de slutter med hjelmen?????

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...