Anonym bruker Skrevet 29. april 2009 #1 Skrevet 29. april 2009 Hva får man hjelp til ? Jeg har kun inntekt som barnetrygd og barnetilsyn de to månedene framover, betaler ikke husleie men barnehage og har ikke penger til mat eller noe nå Regninger står ubetalt. og Nav beklaget at søknaden tok så lang tid.. Er flau for å søke hjelp på sosialkontoret..
Anonym bruker Skrevet 29. april 2009 #2 Skrevet 29. april 2009 Herregud ringte NAV nå for å få vite hvor mye jeg får i mai, kun 1500 kr!!! Vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre, har kun 1900 kr nå og har en barnehage som må være betalt snart på 2500 kr.. Jeg ringte sosialkontoret og det er litt behandlingstid
Anonym bruker Skrevet 29. april 2009 #3 Skrevet 29. april 2009 Man kan få hjelp til husleie, nødvendige utgifter og livsopphold. Men det forutsetter at du ikke har noen sparepenger stående f.eks. Og livsoppholdsatsene er jo ikke spesielt høye. Hvorfor jobber du ikke? Spør fordi sosialkontoret nok vil vurdere om du kan skaffe deg inntekt på andre måter.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2009 #4 Skrevet 29. april 2009 Jeg er aktiv arbeidsøker, jeg studerte men valgte å avslutte studiene dette året, har søkt inn på universitetet, har ikke sparepenger bare boligspare penger som jeg ikke kan ta ut! Vel jeg var sikker på og oppfattet det sånn at jeg skulle få utbetalt OS denne måneden også, som jeg ble informert om sist jeg var der, men det var tydligvis ikke sånn.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2009 #5 Skrevet 29. april 2009 Studerte du dette semesteret? Med rett på studielån? For da kan det hende de mener dette skal regnes inn. og det skal det jo om du får utbetalt studielånet da. Ellers pleier de å være veldig behjelpelige på sosianlkontoret med å si hva du evt kan få og hjelp til andre ting. f.eks. jobbsøking og slikt. De vil jo ikke at folk som ikke trenger det skal måtte søke sosialhjelp, og jeg går ut fra at du selv også er interessert i være selvstendig og selvhjulpen. Om du f.eks venter på vedtak om overgangsstønad og får etterbetalt så kan det hende du kan få et lite sosial lån til de pengene kommer. Men du må snakke med de for å få hjelp:) Lykke til. Hilsen en som pleide å jobbe der og syns det var ganske hyggelig arbeidssted.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2009 #6 Skrevet 29. april 2009 takk, jeg hadde ikke søkt om det ikke var akutt, men det er sånn bokstavlig talt at jeg står helt uten penger nå, det er krise for min del, da må vel jeg kunne få hjelp? betaler gjerne tilbake pengene når jeg får etterbetalt for disse månedene!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå