jente 08 <lyst på nr 2 :) Skrevet 29. april 2009 #1 Skrevet 29. april 2009 Vel tenkte å bare starte en tråd her for oss som vil gå ned i vekt. det er litt greit å være flere om dette her. Jeg har en jente på 8 mnd, og jeg veier 20 kg for mye. jeg vil gjerne gjøre noe med dette assa. Jeg synes at begynner å se alt det negative i alt, når man ikke er fornøyd med kroppen. Men nå har jeg bestemt meg for at jeg skal gå ned og jeg må ta tak i dette. Håper flere kan være med på dette da. da kan vi jo f. eks ha veiedag en gang i uka og fortelle hvordan uka har vært, maten og aktivitet osv.
Gjest Skrevet 29. april 2009 #2 Skrevet 29. april 2009 Hei. Jeg er med : ). Trenger å gå ned 10 kg her. Har også en jente på 8 mnd : ) Prøver å gå mye tur. Spise lite og ofte. Drikke masse vann. Håper på å klare det i løpet av 10-12 uker.
nanomor Skrevet 29. april 2009 #3 Skrevet 29. april 2009 Jeg vil med, har en sønn på 7 mnd jeg da, og en ca 15kg jeg vil ned:o) sliter med å holde moralen oppe alene, flott å ha noen ådele med!!
<3 Har verdens vakreste gutt<3 Skrevet 29. april 2009 #4 Skrevet 29. april 2009 Jeg slenger meg med jeg:) Har en gutt på seks uker,og kunne tenkt meg om hvertfall gått med mellom 15og20 kg. trenger bare ett dytt i rumpa og motivasjon..
To fine jinter ;o) Skrevet 29. april 2009 #5 Skrevet 29. april 2009 Jeg blir med!! Har to jenter på 4 og 2 år. Har alltid veid 63-65 kg, men nå har jeg gått opp 10 kg på rekordtid. Huff...
*Lissi* Skrevet 29. april 2009 #6 Skrevet 29. april 2009 Slenger meg med også! Har ei tulle på 7 mnd. Vil ned ca. 5-6 kg. Sitter godt de siste babykiloene...
playground princess Skrevet 29. april 2009 #7 Skrevet 29. april 2009 Jeg er også med! Har jente på 10 mnd, ønsker å gå ned 10 kg. Anbefaler å bli "medlem" på vektklubben.no (gratis). Jeg har vært medlem noen dager og har lagt inn et par måltider og litt trening. Jeg har ikke som mål å legge inn alle måltider, det mener jeg er for mye arbeid, men nå er jeg mye mer bevisst på hva og hvor mye jeg spiser!
mammatiltre09 Skrevet 29. april 2009 #8 Skrevet 29. april 2009 Jeg er med! Har en datter på 3 måneder, og har enda 11 kg (i første omgang!) å gå ned. Gikk ned 13 kg relativt fort etter fødselen, men siden har vekta stått bom stille. Går tur med vogna så ofte som mulig, men er desverre altfor lett å putte noe godt i munnen! Bynner å bli lei av å ikke ha noe som helst å ha på meg, gidder ikke å kjøpe så mye nytt, siden jeg jo helst skal tilbake til normal vekta mi! Fint om vi kan gi hverandre litt oppbacking!
tre små luringer Skrevet 29. april 2009 #9 Skrevet 29. april 2009 Kan jeg og få være med? Har en gutt på 4, en på 1,5 og ei på 6 uker må minst ned 20 kg, så er jo bare å begynne men er så utrolig vanskelig alene! veiedag en gang i uken er bra. Bra å få litt "konkuranse" på det.
tre små luringer Skrevet 29. april 2009 #10 Skrevet 29. april 2009 Hvordan begynner dere? Hvordan får dere opp motivasjonen? Er mennene deres med? Eller må dere sitte å se på at han koser seg med no godt på kvelden? Fint å dele tips og metoder på hvordan gå frem. I dag satt jeg meg ned å leste i en bok som heter litt lettere, så fikk jeg det for meg og gikk 10 min på elipsemaskinen jeg har kjøpt, er ikke masse men er litt....
Gjest Skrevet 29. april 2009 #11 Skrevet 29. april 2009 Skal vi kanskje lage en tråd på slankedebatten ? Jeg veier 74 kg nå. Skal helst ned til 60 kg men tror delmålet mitt blir å gå ned 10 kg. Hvilket dager skal vi ha som veie-dag ? Noen vil ha mandag, noen vil ha fredag.
tre små luringer Skrevet 29. april 2009 #12 Skrevet 29. april 2009 Kan vi ikke satse på mandag som veiedag? Jeg gikk på vekta i dag og der sto det jammen 106,6 det er masse det. er 74 cm høy, har alltid vert kraftig bygd, men har lagt masse på meg etter tre fødsler, Nå er jeg ferdig og nå skal allt bort slik at jeg føler meg vel. et sted må man begynne, Tror det er lurt å ha overkommelige delmål. Hvor masse bør en gå ned i uka?
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 29. april 2009 #13 Skrevet 29. april 2009 Dersom man ammer bør man ikke hardslanke seg. Dette pga avfallsstoffene da kan gå over i melka. Selv veide jeg 85,7 på mandag. Skal ned 18-20 kg. Første delmål er 79 kg innen 20 juni! Har ei datter på 11,5 mnd og har sluttet å amme.
tre små luringer Skrevet 29. april 2009 #14 Skrevet 29. april 2009 noen spørsmål anng. amming. Er det ok å gå gradvis ned i vekt, være aktiv og spise sunnere og litt mindre, drikke masse vann selv om man ammer??
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 29. april 2009 #15 Skrevet 29. april 2009 Så lenge du lever normalt og ikke bruker slike kurer skal det nok gå bra. Mener å ha hørt at ca 0,5 kg i uka når man ammer er best. Vil bare poengtere at jeg IKKE er noen ekspert på dette altså....
JenteBeibi.04.02.09<3 Skrevet 29. april 2009 #16 Skrevet 29. april 2009 Jeg blir også med! Har ei jenta på 3 mnd. Vil gå ned vertfall 20 kg. Men tror jeg skal sette meg et mål på 10 kg. Får å ikke bli skuffet. Dette var genialt =D da kan vi tips til hverandre
Brillefint - Jadda! Skrevet 29. april 2009 #17 Skrevet 29. april 2009 du burde ikke sulte deg. Jeg slanker meg, men passer på og ikke gå sulten. Triller tur minst en time hver dag og spiser sunt. Drikker ingen kalorier - for å dermed få spise mest mulig. Bare vann, te og kaffe. For det enorme godterisuget mitt bruker jeg Nutrillett bar. De er det ikke like mye kalorier i som f.eks. sjokolade, og jeg synes de er gode.
Gjest Skrevet 29. april 2009 #18 Skrevet 29. april 2009 Hva skal vi kalle slankegruppa ? Og skal vi ta det på slankedebatten ?
mammatiltre09 Skrevet 29. april 2009 #19 Skrevet 29. april 2009 jeg er enig i å ta det på slankedebatten. Noen som har forslag til navn? Mener også å ha lest at 0,5 kg vektnedgang i uka når man ammer er ok. Man skal ikke slanke seg, men naturlig vektnedgang er det ingen ting i veien for, dvs spise sundt og mosjonere. Spiser man for lite kan man miste melka, og går man for fort ned i vekt kan giftstoffer gå over i melka. Skal vi ha veie dag på mandag og "rapportere" inn hit? Jeg veier 79 kg nå, målet mitt er 68 som jeg veide da jeg ble gravid. Vil helst gå ytterligere ned, noe jeg prøvde på før jeg ble gravid også...
tomat15 Skrevet 29. april 2009 #20 Skrevet 29. april 2009 Jeg vil svært gjerne også være med. Har en jente på 4 mnd og ønsker i første omgang å gå ned ca 10 kg. Er liksom litt redd for at det er for mye og at jeg kommer til å miste motivasjonen. Har såvidt begynt med å endre kostholdet. Har slutta å spise 200 gram sjokolade hver dag;-) Nå har jeg faktisk ikke spist sjokolade på 2 uker. Fint å ha noen som kan pushe en litt ekstra.
Gjest Skrevet 29. april 2009 #21 Skrevet 29. april 2009 Jeg vil også være med!! Har en tulle på 4 mnd... og trenger å miste 20 kg.. !! minst!!
Gjest Skrevet 29. april 2009 #22 Skrevet 29. april 2009 Ok. Skal jeg legge ut et innlegg på slankedebatten, da ? Kalle oss "mai-slankegruppa", siden mai begynner på lørdag ?
tre små luringer Skrevet 29. april 2009 #23 Skrevet 29. april 2009 Hva med å kalle gruppen for mammaslankere og så tar vi det på slankedebatten?? eller har noen et litt bedre navneforslag?? tok bare det som ramlet i hodet først...
tre små luringer Skrevet 29. april 2009 #24 Skrevet 29. april 2009 Ja ensønn og en datter, god ide! flott at du legger den på slankedebatten
gærne ko Skrevet 29. april 2009 #25 Skrevet 29. april 2009 Det er kjempeviktig å få med mannen! Eg bestemte meg brått for at nok er nok, og sa at no kaster vi oss på ketolysebølga. Og han var enig. Vi har gått ned 8 kg (eg) og 10 kg (han), men hadde aldri greidd det uten at vi begge var med på det. Var faktisk ikkje så vanskelig når eg først hadde bestemt meg. Kutta det meste av karbohydrater i en mnd og gikk ned ganske kjapt. Et litt karbohydrater no, men prøver å unngå å komme tilbake til tidligare nivå. Har kutta snop, chips, sukkerbrus, det meste av brød, pasta, ris, potet, mel og melk, og savner det ikkje så fryktelig. Einaste som er vanskelig er å klare å få med niste kvar dag, er ikkje lett å finne lavkarbomat i kantina Vekta rusler no sakte men sikkert nedover, så er godt fornøgd med det. Hadde i startern som mål med 1 kg i veka, men det klarer eg ikkje. Pga diverse årsaker er eg avhengig av bil til og frå jobb og er den som alltid henter og leverer i barnehage, så blir for lite trim. Satser på at når vi bytter bhg blir sykkelen hovedframkomstmiddel og då går vel vekta meir ned og kroppen blir strammere. Har fremdeles minst 10 kg som skal bort, gjerne 15. Håper det går bra, føler eg har funnet motivasjonen og endra matvanene og at denne gangen er det noe som er meir varig enn før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå