2 prinsesser og 1 prins... Skrevet 29. april 2009 #1 Skrevet 29. april 2009 I dag var jeg på ordinær UL, og det var en kjæmpe fin opplevelse. Den lille krabaten var skikkelig aktiv så vi klarte ikke se hva d var. Men de trodde d var jente:) Men så sa han at morkaka lå veldig langt nede, så måtte inn til etterkontroll. Han sa 95 prosent så trekte den seg tilbake. Noen med erfaringer?? Har lyst til å føde naturlig. Hilsen en som er i skyene i dag...
elskling Skrevet 29. april 2009 #2 Skrevet 29. april 2009 Hei og gratulerer med fin ul-opplevelse I min forrige graviditet ble det også avdekket at morkaken lå langt nede på ordinær ul. Ble fulgt opp med 2-3 ekstra ul frem til termin. Morkaken vokste fint oppover etterhvert som livmoren vokste, og som du sier; det gjør den som regel. Ble vanlig fødsel. Han jeg var hos spurte også for hver kontroll om jeg hadde noen blødninger, dette er visst også mer vanlig om morkaken ligger langt ned. Dette går nok fint skal du se. I tillegg får du jo noen ekstra sniktitter på jenta der inne:)
rosa76 Skrevet 29. april 2009 #3 Skrevet 29. april 2009 Det sa legen til meg også og jeg skal inn igne på etterkontroll i uke 32. Håper VIRKELIG den flytter seg vekk, så jeg kan føde vanlig. Det har vært så flotte opplevelser tidligere og keisersnitt vil jeg aller helst unngå.
rosa76 Skrevet 29. april 2009 #4 Skrevet 29. april 2009 Legen spurte også om jeg ikke hadde hatt noen blødninger..det har jeg heldigvis ikke, så da håper jeg det ordner seg:-)
coriander Skrevet 29. april 2009 #5 Skrevet 29. april 2009 Dette er mitt 3 svangerskap, og alle tre gangene på ordinær ul har jeg fått beskjed om at morkaka ligger langt nede/ delvis dekker fødselsåpning. Alle tre gangene har den også flyttet seg opp med god margin!!!) men jeg har blitt beriket med masse ultralyder kan du si:) Forsto det som det er relativt vanlig at den flytter seg opp, men de må jo sjekke itilfellet den ikke gjør det.
Minnie_Moon Skrevet 29. april 2009 #6 Skrevet 29. april 2009 Har også morkaken langt nede. Hadde det i forrige svangerskap også, men da var den ikke like langt ned. Den gang trakk den seg opp i god tid. Nå er jeg veldig spent på hva som vil skje denne gangen ettersom den faktisk ligger helt foran åpningen... Håper på å slippe ks... Men i alle fall sa legen til meg at det var veldig normalt at morkaken lå sånn, fordi den er såpass stor i forhold til livmoren på det stadiet. Når livmoren strekker seg og blir større vil morkaken som regel trekke seg oppover.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå