Gjest Tale30 Skrevet 29. april 2009 #1 Skrevet 29. april 2009 Jeg veeet at dette spørsmålet er stilt hundre ganger før, men jeg har aldri lest svarene for jenta mi har sluppet unna så langt. Nå er hun 4,5 mnd og har hoste og feber. Er det best å holde seg inne i Oslo i dag, eller er det bedre å komme seg ut vogn for litt luft?
*toppris* Skrevet 29. april 2009 #2 Skrevet 29. april 2009 min sønn slet mye med ørebetennelse og feber når han var liten... spurte selv legen ang dette siden jeg ikke hadde bil osv... fikk da beskjed om at frisk luft er kjempebra såfremt formen er bra og man har fått feberen ned. Så etter en stikkpille etc og almenntilstanden ikke er dårlig er det ingen grunn til å måtte holde seg inne. (allmenntilstanden skal da ikke være betraktelig redusert før man gir stikkpille etc)
Gjest Tale30 Skrevet 29. april 2009 #3 Skrevet 29. april 2009 Takk for svar toppris. Jeg forsto ikke helt hva du mente med at allmentilstanden ikke skal være betraktelig redusert før man gir stikkpille. Jeg trodde paracet var noe man ikke sulle gi før feberen ble opp mot 39? Jenta mi har foreløpig ikke mer enn 37,6, men dette er høyere enn vanlig for henne som ligger på 36,5. Jeg ser for meg at feberen vil stige utover dagen, så jeg skal sjekke jevnlig. Tenkte at feberen kanskje ville øke om man gikk ut i relativt kald luft..
Anonym bruker Skrevet 29. april 2009 #4 Skrevet 29. april 2009 Da gutten min var 5 mndr fikk han feber dagen etter vaksine, og da ringte jeg hs for sikkerhets skyld for å høre om det var greit å trille tur :-) Hun sa at det var greit så lenge han var i fin form ellers, og bare jeg holdt meg unna kjøpesentre (eller masse folk generelt).
Anonym bruker Skrevet 29. april 2009 #5 Skrevet 29. april 2009 37,6 er jo ikke feber. Hvor hysterisk kan man bli??
Gjest Tale30 Skrevet 30. april 2009 #6 Skrevet 30. april 2009 Anonym 01:49: Som jeg skriver i mitt innlegg så er 37,6 uvanlig for å være jenta mi, så jeg regnet med at temperaturen vil stige. Jeg ville høre hva folk gjorde ved feber. Håper det ikke plaget deg så alt for mye å måtte lese det overhysteriske innlegget..
Anonym bruker Skrevet 30. april 2009 #7 Skrevet 30. april 2009 Hysteri! 37,6 er ikke feber, så gå en tur med jenta. Ja, den kan stige, men sønnen min kan også få feber i ettermiddag, eller i kveld. Eller ikke. Hvem vet når sykdom slår til.
Gjest Tale30 Skrevet 30. april 2009 #8 Skrevet 30. april 2009 Det var som sagt rett over mer et innlegg for å finne ut hva jeg skulle gjøre dersom feberen steg. Hun har aldri hatt over 36,4, så jeg regnet med at hun kom til å få høyere feber siden hun i tillegg er potte tett og hoster mye. PS. Jeg har ikke hamstret munnbind enda, for jeg har ikke turt å ta med jenta mi ut..
Anonym bruker Skrevet 30. april 2009 #9 Skrevet 30. april 2009 Alle har en normaltemp på 37,5 og alt annet kalles feber, både under og over dette.. Temperaturmåleren din er da muligens litt feilstillt, og det spørs jo også litt hvor du måler.. (anusåpning er det varmeste tilgjengelige stedet å sette). Sett gjerne to ganger etter hverandre, mens måleren fortsatt er oppvarmet fra første gang. Da får du riktigst resultat. Vet at du ikke har bedt om råd angående måling, men det at du får resultater som viser under normalt er på en eller annen måte feil, om hun er helt frisk ellers! Dvs, at når du måler 37,6 har hun kanskje 38,6!
Gjest Tale30 Skrevet 30. april 2009 #10 Skrevet 30. april 2009 Det er bra med råd Jeg har målt i anusåpning, og den ligger normalt der på 36,4-36,7. Det har jeg fått beskjed om at er helt normalt (Jeg spurte HS om det fordi jeg regnet med at måleren skulle vise rundt 37 når jeg målte der). Jeg passer på at hele den sølvfargede tuppen forsvinner inn, så det skal være riktig målt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå