Gå til innhold

dra på jobb i dag eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har vært sykmeldt i 5uker på grunn av svangerskapskvalme :/ er nå 12 uker på vei. den generelle formen er blitt bedre, men frokosten kom nettopp opp igjen. blir kvalm innimellom. fikk i tillegg skikkelig diaré i morrest, allerede vært på do 4-5 ganger. sykmeldingen min har gått ut, og jeg har innstilt meg på å begynne å jobbe igjen. hva ville du gjort i dette tilfellet? og finnes det noe man kan ta mot diaré når man er gravid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Generelt så er det vel greit å la kroppen ordne opp selv, det som skal ut bør få komme ut, og medisiner for å stoppe diare bør vel brukes kun når man MÅ noe og ikke kan være hjemme og ta det med ro. Kanskje det er noe smittsomt også, og da er det vel greit å holde seg hjemme uansett. God bedring!

Skrevet

Svangerskapskvalme er noe dritt :o( - hatt det 2 ganger, og leeenge av gangen (men heldigvis ikek hele svangerskapene). Pga diareen ville jeg nok vært hjemme uansett (spørs litt på hva type jobb du har da), ikke morro om man skulle smitte noen fler om det er magevirus. Når det gjelder kvalmen har den som regel blitt verre ved mye aktivitet på meg. Det kan være greit å få testa seg litt ut i forhold til det (jeg har mange ganger kastet opp om morran, men vært pigg nok til å gå på jobb for det om). Selv om du får frokosten i retur trenger det ikke bety at resten av dagen blir crap automatisk. Men om man er på jobb og merker at det funker dårlig så kan man heller gå tilbake på (delvis?) sykemelding.

Skrevet

Du sier ikke noe om hva du jobber med. Men hvis du har diare kan du jo smitte andre. Jeg hadde ikke dratt på jobb.

Men du må vel ha ny/forlenga sykemeldning da.

Skrevet

jeg prøvde å dra på jobb i forrige uke. var der i 1,5 time, og kastet opp 2 ganger, så dro derfor hjem igjen. hadde det vært kun oppkast nå, og ikke diaré, ville jeg definitivt dratt på jobb for i det minste å prøve. jeg jobber i butikk, ikke noe med mat å gjøre, men kan vel sånn sett smitte andre fordi.. føler meg så dum i forhold til de jeg jobber med, føler at de tenker at jeg "skulker" og utnytter at jeg er gravid :(

Skrevet

kke begynn å jobbe før du er i bedre form enn dette!

Det er ikke vits i å slite seg ut. I løpet av et langt arbeidsliv er det ikke mange månedene man er gravid (med mindre man får 25 stykker da, men det er jo unntaket). Nei, la jobb være jobb og ta vare på deg selv og den lille i magen. Det er faktisk din viktigste jobb akkurat nå.

Skrevet

Sier meg enig med smurfejenta her; butikk og spying 2 ganger på halvannen time er ikke bra! Mageviruset kan jo smitte på doen til de du jobber med, eller via hendene (men jeg antar at du er flink til å vaske hendene uansett, hehe).

Og ikke begynn med dårlig samvittighetskarusellen. Den er bare utslitende og totalt uten nytte, og mest sannsynlig sitter den i ditt eget hode (det er i alle fall min erfaring nå som jeg har prøvd å bortforklare/forsterke min egne dårlige form bare for å være sikker på at folk skjønner at jeg ER dårlig, ikke bare skulker).

Skrevet

huff, dere har nok rett :( jeg har spydd en gang til også nå, og det føles ikke rett å dra på jobb. men hodet vil, og samvittigheten..ja, det er ikke noe morsomt dette :/ begynner ikke før kl 14, så jeg skal se det an litt til..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...