Gå til innhold

hvor lenge kaller dere barnet for baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

synes det høres rart ut når folk sier baby om barn på 18 mnd feks... for meg er ikke det en baby....

hehe!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Opptil maks ett år. Synes det er rart å kalle unger på 10mnd`er som springer rundt for babyer også. Minste her er 11 måneder, og går ikke...kunne vel funnet på å kalle han baby, men det skjer sjeldent. Mellomste kaller han baby da =P

Skrevet

jeg kalte nok guttungen min for baby fram til han ble et år å begynte i barnehage! .) da var han et barn i mine øyne..

Skrevet

Si det... Frem til et år kanskje? Jeg tenker at etter det er de ikke baby lenger, men om jeg tenker det samme når min runder året gjenstår å se:-)

Skrevet

jeg sluttet vel å kalle han baby før han var året. og da han ble 1 år og fikk sin første klipp var han ihvertfall ikke baby lenger

Skrevet

Jeg har en grense på 12 mnd.... Enig at det høres rart ut med baby på 18 mnd. Yngste her er 18 mnd og definitivt ikke en baby....

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg sier det ofte til han enda, selvom han er 19 mnd (ups, snart 20-tiden flyr) At han er lille babyssen til mamsen :o) Men ikke typ "babyen min gjorde sånn og sånn"... hehe :)

Skrevet

Synes vel egentlig at grensen er på ett år.

Men på den annen side så ser jeg ikke noe problem med betegnelsen når man henviser til måneder. Det er jo ofte man gjør frem til de er 23 mnd.

Og hjemme så både kaller jeg 2,5åringen baby og lar henne få være litt baby:)

Skrevet

Opptil 1 år, eller til de går selv (om de gjør det før de fyller året).

Skrevet

Omtrent til de går?

Babyer er liksom ikke oppe og går på bena, de krabber i bestefall rundt....

Skrevet

" Det kom enm baby gående mot meg......"

Nei, helt feil

Skrevet

Jenta mi er blir 9 mnd 1. mai, og jeg kaller ikke henne for baby lenger.

Hun har 8 tenner, krabber og reiser seg til hva det nå måtte være, og går med støtte. Men jeg vet av barn som er like gamle som henne, som ikke har tenner og som ikke krabber, og de tenker jeg på som babyer. Grensa går altså hovedsaklig i skille mellom mobil/ikke-mobil, samt hvordan de faktisk ser ut i ansiktet.

Noe jeg synes er mer merkelig, er de som bruker aldersbenevnelsen mnd på barna leeeenge etter at de er fylt 1,2 år. Når jeg ikke klarer å tenke meg til hvor gamle barna er, når foreldrene nevner antall mnd, da er de for gamle!

Det er stor forskjell på et 7- og et 9 mnd gammelt barn, ikke fullt så stor forskjell på en på 2 år og en på 2 år og 1 mnd, og da må det vel gå ann å si at de er 2 år, 2 1/2 osv?

Skrevet

hehe ja ble litt tankefull jeg også når jeg leste baby hehe.

Maks et år vil jeg tro, kanskje litt før også, kommer litt ann på utviklingen på barnet også da.

men når jenta mi var 1 år var hun helt klart ingen baby lenger.

Bruker bare å tulle med henne nå (20 mnd) med å legge henne ned i fanget å bysse henne og kalle henne mamma sin lille baby :)))

Skrevet

Hehe, jeg kaller lillebop baby. Da sier hun: Nei, jente!

Jeg synes det er greit å kalle ungene baby til de protesterer på det selv og enda litt til. Er det så nøye det da? Hun vet jo selv at hun ikke er baby selvom jeg kaller henne lille babyjenta mi en gang i blandt?

De er vel ikke babyer på ordentlig etter at de er halvannet år ihvertfall, men jeg ser ikke vitsen med at de absolutt skal vli store fortest mulig.

Skrevet

Fram til 1 å har det automatisk blitt for oss. Da har alle våre gått, og de er liksom ikke baby lenger.

I USA/UK blir de jo fra 1-3 kalt 'Toddlers' - det synes jeg er veldig passende. They toddle around...God beskrivelse, men det finnes jo ikke noe slikt ord her. De blir liksom bare 'små barn' fram til 5 års alderen eller rundt der også blir de 'store barn'...? Noe slikt.

Skrevet

Jeg kaller min sønn på snart 16 mnd for baby ytterst sjeldent, men det hender. Kan f.eks. si til sambo "kan du holde baby litt?" Det har på en måte blitt mer som et kallenavn for oss :)

Skrevet

Til d begynner å gå:) Rundt 1 år sånn ca. Synes ikke et barn på 18 mnd er baby nei.

Skrevet

Max1 år, men jeg slutta lenge før med mine. De gikk godt rundt 9-10 mnd, og da minner de ikke mye om babyer.

Skrevet

Jeg kaller jenta mi på 16 mnd for "baby" som kjælenavn, f.eks. "God morn baby-mor"

men jeg omtaler henne ikke lengre som "babyen" til andre.

Skrevet

Jeg syntes frøkna her sluttet fort å bli baby. Hun var tidlig sterk og stram i kroppen og ikke en "bløt baby". Ville stå og "meite" fremfor å sitte på fanget og kose... så jeg mistet den sikkelige baby følelsen ovenfor henne ganske tidlig, vil gjette hun var en 3 - 4 mnd... men så er hun heller ikke et barn enda føler jeg så detter litt mellom to stoler :P. Nå er hun 7 mnd og jeg tror jeg vil se mer på henne som et barn når hun begynner å gå :)

Skrevet

Opp til ca 1 år.

Men lillebror på snart 2,5 år er babyen min enda, men jeg omtaler han jo ikke som det til andre ;-)

Skrevet

kan kalle minsten baby enda, 15 mndr gammel.. men det er fordi han er minst.. Mer som koseprat når jeg holder ham og susser masse på ham.. Men helt sånn egentlig sluttet jeg å kalle ham baby litt før han ble 12 mndr

Skrevet

Når de nærmer seg året er de ikke lengere en baby for meg, men jeg og mannen min kaller sønnen vår på 18 mnd for "babyen" enda, men det er som et kjælenavn da:) Og han er jo "lille babyen" vår som nå er blitt stor:) I følge mamma er også jeg og søstrene mine hennes "små babyer" enda:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...